logofacebook.jpg
Witaj
52.14.221.113
grafika_zmienna/banery/baner_182_1682676969.jpg

Wywiad z Marcinem Przepiórą – kandydatem na prezydenta

Wywiad z Marcinem Przepiórą – kandydatem na prezydenta Stargardu.

1414770449.jpg
Ilość wyświetleń: 5824
W obecnym roku startuje Pan w wyborach samorządowych na urząd Prezydenta Miasta z Bezpartyjnego Komitetu Wyborczego Wyborców Marcina Przepióry - Liga Powiatu Stargardzkiego. Jak wyglądały Pana dotychczasowe starania o udział w życiu miasta?
- W wyborach samorządowych startuję po raz czwarty. Pierwszy raz startowałem z poparcia Unii Wolności jako członek tej partii. Po raz drugi byłem bezpartyjnym kandydatem Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Podczas ostatnich wyborów samorządowych również jako kandydat bezpartyjny znalazłem się na listach wyborczych Platformy Obywatelskiej. Uzyskałem wtedy drugi wynik w mieście pod względem ilości oddanych głosów i pierwszy raz mogłem czynnie uczestniczyć w życiu samorządu miejskiego.
 

Po prawie czterech latach pełnienia funkcji Radnego Miasta nie ma Pan podobnych odczuć jak Piotr Szumin w niedawno opublikowanym wywiadzie?
- Szanuję prawo do wypowiadania każdej opinii w sprawie funkcjonowania Rady Miejskiej, również najbardziej krytycznej. Jest to niezbywalne prawo każdego radnego i każdego mieszkańca miasta.  Mam osobiste doświadczenie bycia radnym i własne pomysły mające wpływ zarówno na pracę radnych jak i wizerunek Rady Miejskiej w oczach mieszkańców. Jako przyszły prezydent zaproponuję aby rozpatrywanie projektów uchwał mogło się odbywać z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem od wyznaczonego terminu sesji. To czas na dokładne analizy treści uchwał, ich skutków finansowych i społecznych, a tam gdzie jest to konieczne – czas na konsultacje z mieszkańcami. Obecnie uchwały przedstawiane są radnym na tydzień przed ich głosowaniami podczas sesji. Nie można też ukryć że około 99 procent uchwał przygotowywanych jest przez urzędników Prezydenta Miasta a inicjatywy radnych są rzadkością, często mają charakter symboliczny (petycje, odezwy itp.). Podkreślam, że to moja ocena i nie uzurpuję sobie prawa do wypowiadania się w czyimkolwiek imieniu. W swojej kampanii nie zabieram głosu na temat jakości pracy Prezydenta i innych radnych. To mieszkańcom – wyborcom przedstawiam swoje poglądy i założenia programowe i w tym zakresie stawiam się do ich oceny. Nie ukrywam też, że priorytetową grupą docelową wielu moich tez programowych są młodzi stargardzianie oraz rodzimi, stargardzcy przedsiębiorcy. 
 
 
Czy naprawdę radny w naszym mieście nie może nic zrobić w obecnym układzie?
- Radny może złożyć interpelacje, podejmować inicjatywy społeczne, organizować festyny, spotykać się z mieszkańcami, poznawać ich problemy i starać się je rozwiązywać. O zakresie własnej aktywności decyduje sam radny. Dużo gorzej sprawa wygląda w zakresie stanowienia prawa miejscowego i wszystkich innych uchwał, tu dominację wykazuje Prezydent Miasta. Radni nie są przyzwyczajeni do przygotowywania projektów uchwał, na dziś ten proces jest nieomal martwy. 
 
 
Dlaczego miasto nie rozwija się w zakresie kultury?
- W moim odczuciu miasto posiada duży potencjał kulturotwórczy, nie mniej nie korzysta z niego w sposób optymalny.  Dziś nad kulturą otwartą dla wszystkich mieszkańców miasta dominuje kultura komercyjna, często schlebiająca niewyszukanym treściom i wartościom. Co ciekawe, bilet na z reguły objazdowy spektakl w Stargardzkim Centrum Kultury jest droższy od biletu na spektakl w szczecińskich teatrach. Przyznaję, że jest też kilka przykładów pozytywnych. Zaliczam do nich: Ewenement, Czwartkowe Spotkania Filmowe, Stargardzką Noc Kabaretową czy też sukcesy zespołu Aplauz. Zdaję sobie jednak sprawę, że takich przykładów jest zbyt mało. Wszystkich przyczyn takiego stanu rzeczy nie znam. W moich założeniach programowych kultura jest jednym z ważnych tematów.
 
 
Miasto z uporem od lat finansuje kluby Błękitnych i Spójni. Pan również za to odpowiada. Nie żałuje Pan swoich decyzji?
- Upór miasta i powiatu musi być ukierunkowany na rozwój dzieci i młodzieży. Kluby sportowe, nie tylko te wymienione, mają bazę zarówno infrastrukturalną jak i instruktorską. Są naturalną kuźnią talentów, przyszłych mistrzów i olimpijczyków. Sport zawodowy w kontekście samorządu powinien podlegać jasnym i klarownym zasadom finansowania. Jako zawodnik, trener i działacz sportowy jestem zdania, że miasto powinno mieć określony pułap procentowy udziału w budżecie finansowania sportu zawodowego. Tak jak jest to realizowane w przypadku Młodzieżowego Ośrodka Sportu w zakresie finansowania sportu dzieci i młodzieży.
 
 
Jakie jest Pana zdanie na temat funkcjonowania spółek miejskich w Stargardzie?
- Ocena ich funkcjonowania jest zróżnicowana. Spółki zostały powołane do zaspokajania ściśle określonych potrzeb mieszkańców miasta i to powinno przyświecać ich codziennej działalności. MPGK pozytywnie oceniam w zakresie administrowania i zarządzania cmentarzem, a negatywnie w zakresie utrzymania miejskiego porządku, brzydkiego zapachu oraz sieci kanalizacyjnej. O Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej częściej słyszę jako o mecenasie kultury, rzadziej o rozwoju technologii, które obniżą mieszkańcom koszty ciepła w ich mieszkaniach i domach. Dobrze oceniam efekty Stargardzkiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego, w szczególności część inwestycji związanych z rewitalizacją kolejnych kwartałów miasta. W stargardzkim OSiR pracowałem 7 lat i mam kilka pomysłów na usprawnienie pracy tej spółki. W celu pełnej analizy problemu będę zmierzał w kierunku uzyskania niezależnych opinii z zewnątrz odnośnie funkcjonowania wymienionych podmiotów. Audyt taki powinien dostarczyć pełną wiedzę o stanie obecnym i rekomendacjach rozwojowych.
 
 
Jakie są największe i obecnie najpilniejsze potrzeby mieszkańców? Na jakie problemy Rada Miejska powinna zwrócić uwagę w najbliższym czasie?
- W mojej ocenie najistotniejszym problemem jest tworzenie nowych miejsc pracy, w szczególności  dla ludzi młodych. Młodzi stargardzianie muszą mieć uczciwe warunki i powody do pozostania i rozwoju w mieście. Kolejnym elementem jest zapewnienie bezpieczeństwa małym i średnim przedsiębiorcom poprzez stabilne podatki i otwarte na ich potrzeby urzędy. Powstrzymanie wzrostu podatków jest również moją deklaracją programową. 

 
Którzy radni, według Pana oceny zasługują na poparcie wyborców?
- Mandat radnego i urząd prezydenta miasta zobowiązuje do współpracy obie strony. Osobiście uważam, że nie radni powinni być dla prezydenta ale prezydent dla radnych. W przypadku objęcia urzędu prezydenta miasta stworzę możliwość kontaktów radnego z prezydentem, bez specjalnego umawiania się czy też oczekiwania na dogodny termin. Radny reprezentuje mieszkańców, którzy z rozwiązaniem swoich problemów nie mogą czekać. W obecnym systemie jest to utrudnione. Każdy aktywny radny, który reprezentuje grupę mieszkańców jest osobą, która może coś dobrego wnieść i takich chętnie bym widział w Radzie Miejskiej. W moim charakterze nie ma takich cech jak zawiść wynikająca z wypowiadania swojego zdania czy też zgłaszania własnych pomysłów. W celu uniknięcia uzależnienia pomiędzy stanowiskiem prezydenta dążyłbym do bezwzględnego przestrzegana metody konkursowej na stanowiska urzędnicze i kierownicze nie tylko w sytuacjach, gdzie wynika to z przepisów prawa, ale również w przypadkach gdzie takiego obowiązku nie ma., np. spółek miejskich. Dla przejrzystości tego mechanizmu zasadne byłoby wprowadzenie instytucji publicznych mężów zaufania wybieranych wśród mieszkańców miasta.
 

W Zespole Szkół nr 2, którym pan kieruje są bardzo słabe wyniki egzaminów zewnętrznych. Czy to prawda?
-Wyniki matur 2014 roku w całej Polsce uznane zostały są za wyjątkowo niskie. Podobnie jest w powiecie stargardzkim. Na 6 szkół nasza zajmuje 4 pozycję wśród wszystkich szkół ponadgimnazjalnych i 2 miejsce w technikach. Wynik 67,6 % zdawalności po poprawkach to wynik słaby ale nie najgorszy. Ważny w misji, którą jako szkoła realizujemy, jest fakt, że do matury przystępuje aż 95% naszych absolwentów. Są szkoły gdzie ten współczynnik wynosi zaledwie 50% i wtedy uzyskanie lepszego wyniku końcowego jest dwa razy łatwiejsze. 
Egzaminy zawodowe tzw. starego typu zdaliśmy na poziomie ponad 4 % wyższym od średniej powiatu, a nowy egzamin zawodowy na poziomie zbliżonym do średniej wojewódzkiej. W zawodach technik logistyk osiągnęliśmy aż 93% zdawalności a w zawodzie technik organizacji reklamy ponad 20 % wyższy wynik niż wojewódzki. Tak wygląda statystyka, której nie przeceniam, ale zawsze uwzględniam do planowania kolejnych działań dydaktycznych służących uzyskiwaniu możliwie najlepszych wyników końcowych, w szczególności tych z matur.
 

Czy miał Pan propozycję przejścia do Stowarzyszenia Stargard XXI?
- Nie

 
Czy uważa Pan, że przejście do Stowarzyszenia Stargard XXI, wiąże się z konkretnymi korzyściami?
- Nie analizuję specjalnie motywów przynależności człowieka do takiej czy innej partii politycznej czy stowarzyszenia. Zakładam, że w każdym z tych miejsc można realizować siebie i swoje pomysły. W moim przypadku istotny jest fakt, że jako dyrektor Zespołu Szkół nr 2 jestem spełniony zawodowo. Mam również czas na aktywność społeczną, która przynosi ogromną satysfakcję i korzyści mierzone ulgą, uśmiechem i poczuciem zaspokojenia, czasami drobnych a innym razem bardzo istotnych potrzeb drugiego człowieka.
 
 
Jak ocenia Pan pracę prezydenta Sławomira Pajora?
- Jak wspomniałem wcześniej nie chcę oceniać przeciwników wyborczych. Podzielam jednak  pogląd chrześcijańskiego liberała Lorda Actona, że w dłuższej perspektywie „każda władza deprawuje, a władza absolutna deprawuje absolutnie”. Podkreślam, że w tym kontekście nie mam na myśli konkretnej osoby. Władza to suma osób i określonych postaw. 
 
 
Co sądzi Pan o poparciu Zofii Ławrynowicz dla Sławomira Pajora?
- Myślę, że to efekt kalkulacji politycznej obu stron. Dość zaskakujący i  niezrozumiały dla wielu mieszkańców miasta sojusz PO i Stargardu XXI być może służy bezwzględnemu utrzymaniu, a nawet poszerzeniu władzy. 
 
 
Jak ocenia Pan wpływ mediów na opinię mieszkańców miasta? Czy w naszym mieście media są obiektywne i rzetelne? 
- Uznaję, ale nie przeceniam roli mediów w tym względzie. Z pewnością są ważnym źródłem kształtowania opinii mieszkańców, ale nie jedynym. W mediach kształtowane są różne oblicza tej samej rzeczywistości. Dla jednych szklanka jest zawsze do połowy pusta, dla innych pełna. Mieszkańcy (czytelnicy, słuchacze) potrafią to doskonale rozpoznać. Obiektywizm i rzetelność  nie są wartościami zastrzeżonymi dla dziennikarzy, więc i w tej grupie zawodowej mamy do czynienia  z różnymi postawami. W Stargardzie liczba mediów jest dość znaczna. Kilka witryn internetowych, dziennik regionalny i lokalny, radio. Każdy z mieszkańców może znaleźć coś dla siebie.
 
 
Czy potrzebny nam jest Stargardzki Informator Samorządowy?
- Informowanie o działaniach samorządu jest mieszkańcom potrzebne. Pozostaje pytanie, czy ma to robić za niemałe publiczne pieniądze urząd, czy pozostawić to powołanym do tego celu publicznym i prywatnym mediom. Osobiście uważam, że jest to zadanie mediów. Urzędy mają swoje witryny internetowe i to powinno wystarczyć. Tym bardziej, że to właśnie witryny urzędów są jednym z głównych źródeł inspiracji tematów dla mediów. Publikacje, których autorami są urzędnicy powinny być uzasadnione wyjątkowymi okolicznościami, np. poinformowaniem o wymiarach podatków, budżecie miasta itp. Stargardzki Informator Samorządowy bardzo często bywa kroniką wydarzeń, o których doskonale i dużo wcześniej napisały bądź omówiły stargardzkie media.     


Tomasz CYWKA - 31-10-2014


Artykuły powiązane:
  • Spotkanie autorskie z Marcinem Rumińskim (01-03-2022)

  • Warsztaty muzyczne - gitara (20-10-2021)

  • Wernisaż wystawy - Cudze chwalicie.. (24-09-2020)

  • W tyglu opinii z Marcinem Makowskim (07-01-2020)

  • Stargardzka Scena Młodych: Marcin Momot (08-11-2019)

  • Reklama
    1.
            MPGK pozytywnie oceniam w zakresie administrowania i zarządzania cmentarzem chyba pan rzadko cmentarz odwiedza.Praca dla młodych za 1600zł ciekawe czy by pan pracował za takie pieniądze?I w obecnych czasach utrzymać rodzinę.A firmy co zarabiaja miliony na czysto zwalniacie z podatków:(Spójnia:)bucha ha miliony idą ale nie na młodych zawodników tylko starych wyjadaczy i działaczy. STBS i MOPS dwie największe instytucje utrzymujące nierobów i pijaków w tym mieście. OSIR brak osoby przedsiębiorczej na kierowniczym stanowisku w dzisiejszych czasach spółka ta powinna przynosic najwieksze dochody dla miasta a nie pozwalać żeby prywatne siłownie i szkółki zarabiały krocie.
    yo (91.226.236...) 31-10-2014 17:31
    2.
            W zatrudnianiu pracowników w swojej szkole, czyli ZS nr2 kandydat na prezydenta kieruje się zasadą: "Koszula bliższa ciału", czyli układy, znajomkowie, etc. Nie liczy się PROFESJONALIZM...a znajomości. Ja dziękuję takiemu kandydatowi !!! Przecież teraz jest okazja aby to wszystko wytknąć i przypomnieć się...trafić do sumienia kandydującego.
    belfer (81.190.37...) 31-10-2014 18:26
    3.
            To już lepiej niech Pajor dalej rządzi:), a poważnie to tylko SY.
    wyborca (88.156.157...) 31-10-2014 18:46
    4.
            znowu posty negujące, kolejny nepota według internautów. Przepióra mówi rzeczowo, konkretnie. Jest normalnym facetem. POpieram i zagłosuję.
    xyz (89.229.96...) 31-10-2014 19:07
    5.
            A z nim Gil, Gęsiorek, Stankiewicz:)
    zyx (88.156.157...) 31-10-2014 19:34
    6.
            jak żyć z fobiami "zyx", jak żyć ? :)
    patolog (89.229.107...) 31-10-2014 19:43
    7.
            Przepióra nie mówi to co myśli tylko mówi to co "łykają" wyborcy !!!
    belfer (81.190.37...) 31-10-2014 21:23
    8.
            Cytuję bezpartyjnego kandydata, ten cytat już jego eliminuje jako skoczka w zależności kto był u władzy : "W wyborach samorządowych startuję po raz czwarty. Pierwszy raz startowałem z poparcia Unii Wolności jako członek tej partii. Po raz drugi byłem bezpartyjnym kandydatem Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Podczas ostatnich wyborów samorządowych również jako kandydat bezpartyjny znalazłem się na listach wyborczych Platformy Obywatelskiej. Uzyskałem wtedy drugi wynik w mieście pod względem ilości oddanych głosów i pierwszy raz mogłem czynnie uczestniczyć w życiu samorządu miejskiego. "
    spadaj przemalowańcu (146.0.42...) 31-10-2014 21:44
    9.
            Zapomniał dodać , że cena spektakli Teatrów szczecińskich i ich sztuk to 40,60 złoty. Jak nie dostałam biletu na spektakl " Siostrunie " wiosną tego roku w Stargardzie za 80 złoty, pojechałam do Szczecina i tam kosztował 120 złoty. Panie Przepióra, proszę wypowiadać się jasno i zaznaczać , iż spektakle z po za Szczecina są droższe niż w Stargardzie o 50 %. Bilety do kina też są w Szczecinie droższe o 6 0 8 złoty. Nie dopowiedzenie też jest kłamstwem i gorzej bo Pan dopuszcza się manipulowania wyborcami. Gdzie uczciwość.
    wstyd mi za Pana nauczyciela (5.104.108...) 31-10-2014 21:52
    10.
            To zwykły skoczek, bez zaplecza, sterowany przez Gila, Lera i Stankiewicza. Jak chorągiewka na wietrze.
    wybiorę madrze (5.60.111...) 31-10-2014 21:53
    11.
            Przerwa w wieszaniu plakatów i banerów ? Żal mi Was, to jedyne co potraficie, rzucać jadem jak popadnie,a nie argumentami. ps. a z sck to sie nie przekonujmy, sprawdźmy frekwencje w sck i powody do masowych wyjazdów stargardzian do kin w Szczecinie. Rzeczywiście parę złoty dokładam na busa, ale wybieram w tym temacie Szczecin. O repertuarze spektakli teatralnych w sck to już brak słów.
    pionier (89.229.107...) 31-10-2014 22:10
    12.
            Mnie kino nie interesuje. Chcę pracy, a z miastowej propagandy, że są nowe firmy nic nie wynika. Mówią zostaw cv i do widzenia. Kolege zatrudnili do niby wielkiej firmy, ale przez agencje zatrudnienia, na smieciówke. To jest prawda.
    młody (193.200.150...) 31-10-2014 22:38
    13.
            Pretendent jest jak sławetna, nienadająca się zupa do spożycia. Chociaż wszystkie receptury kulinarne i składniki były bardzo dobrej jakości, nie wyszła. Kandydatowi brak skupienia, koncentracji na zadaniu głównym. Wędrówki z jednego ugrupowania do następnej orientacji, żeby skończyć na prowizorium stowarzyszenia, które z konieczności znów przepoczwarzy się w opcję polityczną - to się wyczuwa - nie będzie zyskiem obywateli. Marszruta w wyborczych rozgrywkach prowadzi hazardzistę do nieuchronnego niepowodzenia. Sorry, panie Przepióra, ale cosik mi się zdaje, że akurat to proroctwo może się wypełnić. Co do odosobnionej organizacji z pańskim imieniem… Nie wydaje się, żeby bez politycznego „twardego” zaplecza możliwe było w „dziwnej” radzie osiąganie zasadniczych dążeń. Owszem, niewykluczone są koalicje, lecz sam Pan widzi, że pozytywistycznego działania wspólnotowego w ratuszu nie było i nadal nie ma. Teraz jest Pan pewien, że będzie? Powtarzanie złowieszczej drogi, aby na zieleńcach i skwerach Adekretacjami ustawiać głazy, krzyże i marmurowe souveniry, dlaczego traktowane są jako psota jednych? Po jakie licho wywoływać zgorszenie innych? Optymalnie byłoby, żeby Pan podejmował się zadań niezbędnych osiągając cele konieczne, to jest takie, które ponad wszelką wątpliwość zespalając rajców potrafi wykonać.
    da Videk (89.229.102...) 31-10-2014 23:19
    14.
            Wywiad przeczytałam z uwagą. Panie Marcinie przykro mi, ale udowodnił Pan, że nie ma niestety pojęcia o tym jak funkcjonuje samorząd i aparat administracyjny. Bycie radnym i to jedną zaledwie kadencję to niestety troszeczkę za mało, aby ubiegać się o fotel prezydenta 70 000 miasta.
    a miało być lepiej (81.190.35...) 01-11-2014 01:17
    15.
            da videk, **** się w łeb i dopuść betonowy, ******
    Olek (89.229.96...) 01-11-2014 01:21
    16.
            miało być "odpuść"
    Olek (89.229.96...) 01-11-2014 01:21
    17.
            Bardzo bliska i zażyla znajomosc partyjna z Panem Gąsiorkiem (czlowiekiem o kontrowersyjnej przeszlosci i okropnej reputacji w miescie) moze niestety pokrzyzowac Pana plany Panie Przepiora. Zwieksza Pan tym samym szanse Pajora, Sy , czy tez Rogowskiego. A zreszta sam sie Pan tu przyznaje w wywiadzie, ze skakal z kwiatka na kwiatek, w roznych partiach, w wyborach. Raczej nie ma sie wiec czym chwalic.
    Jurek (217.33.11...) 01-11-2014 01:35
    18.
            Trzymam kciuki za Pana ja i cały Stargard 21 - tak naprawdę.
    mieszkaniec (81.190.35...) 01-11-2014 06:30
    19.
            Niech Pan nie bierze pod uwagę postów klakierów Pajora. Oni tak muszą a sami mają inne zdanie. Proszę im wybaczyć.
    mieszkaniec (81.190.35...) 01-11-2014 06:32
    20.
            "Niech Pan nie bierze ...." Niech Pan bierz pod uwagę posty SWOICH KAKIERÓW
    ia i reszta nieklakierów (89.229.101...) 01-11-2014 10:21
    21.
            "Niech Pan nie bierze ...." Niech Pan bierze pod uwagę posty SWOICH KLAKIERÓW :D
    my i reszta nieklakierów (89.229.101...) 01-11-2014 10:23
    22.
            A co się pau stało, że dostał pan takiego szczękościsku?
    ... (89.229.101...) 01-11-2014 10:51
    23.
            Jest tak : kolejny wywiad z kolejnym kandydatem i jak zwykle obudzili się żołnierze pana Pajora, który podejrzewam nigdzie nie udzieli żadnego wywiadu ogarnięty pychą i poczuciem satysfakcji z kolejnego politycznego deal'a w postaci zakupu Pani Ławrynowicz do swojego stadka. Sądzę, że Przepióra był wielce przewidujący bo ja sam jak czytam bełkot armii Pajora to dostaję szczękościsku. Dla logicznych mam propozycję aby wszyscy zwolennicy Pana SY, Kormańskiego, Rogowskiego i Przepióry przestali cokolwiek pisać i pozostawmy czujnych piewców jedynie słusznego prezydenta samych sobie. Będzie zabawnie !!!
    jazz (83.18.65...) 01-11-2014 11:20
    24.
            obniżyć podatki miejskie dla biednego społeczeństwa. podwyższają złodzieje miejskie stawki a potem za nasze pieniądze pomniki szmaty stawiają a woda droga ścieki drogie podatki gruntowe drogie śmieci drogie
    biurwy (91.226.236...) 01-11-2014 13:22
    25.
            Dlaczego nie ma podobnych wywiadów z innymi kandydatami na urząd prezydenta tylko z tym panem, a przecież startuje jeszcze pan SY, ROGOWSKI i inni ???
    pytający (88.156.157...) 01-11-2014 14:10
    26.
            Patrzac na wszystkich kandydatow to jednak tylko Pajor gwarantuje dalszy rozwój miasta. Wbijam w to z kim jest w koalicji, ważne żeby miasto dalek kwitlo.
    elektorat (46.76.125...) 01-11-2014 14:42
    27.
            Tylko znowu KADECYJNOŚĆ=NORMALNOŚĆ
    standardy (88.156.157...) 01-11-2014 15:18
    28.
            Zgadzam się z opinią wyżej. Miasto się rozwija, place zabaw, nowe drogi, chodniki, parki, remontowane zabytki. Dlaczego zmieniać coś co jest dobre ? Ja głosuję za Pajorem. A ten Pan co jest na zdjęciu to moja córka jak widzi go gdzieś na mieście to mówi "tata a dlaczego ten pan wygląda jak chomik ?"
    romek (37.248.255...) 01-11-2014 17:03
    29.
            do "pytającego" : kiepsko śledzisz temat. Jak dobrze poszperasz na tej stronie to znajdziesz inne wywiady. Do "romek" : jeśli dla ciebie szczytem rozwoju są place zabaw i drogi z chodnikami remontowane zawsze w ostatnich miesiącach kadencji i tylko w wybranych taktycznie miejscach to gratuluję twojemu spojrzeniu na rozwój miasta. W kwestii dziecęcych pytań to jesteś zaje....y tatuś ! Wytłumach zwyczajnie dziecku, że nie wyśmiewa się z wyglądu innych ludzi albo opublikuj swoje zdjęcie to też się pośmiejemy.
    jazz (83.18.65...) 01-11-2014 20:55
    30.
            Wpis usunięty - regulamin pkt 7 (serwer proxy).
    koniunkturalista (146.0.32...) 01-11-2014 23:58
    31.
            Zabolalo mnie wypowiedz odnosnie Pecu, jestem pracownikiem, przez kilka lat pracowalismy nad zmiana piecykow na gaz na cieplo z sieci i facet tego nie widzi i kompletnie sie nie zna i widzi tylko kase, a gdzie bezpieczenstwo i komfort, 90 proc mieszkancow docenila ta zmiane bo obskoczylismy 4000 mieszkan czyli okolo 12000 mieszkancow, a jednak pan Przepiora lekcewazy ta zmiane i gani rowniez pomoc spolki dla artystow, ble ble ble, nie chce takiego prezydenta
    pecowiec (31.61.136...) 02-11-2014 09:41
    32.
            Refleksja… Rozglądam się po bliźnich, pośród ewidentnego ponuractwa poszukując osobników szczęśliwych. Powtarzane w newsach ankiety wskazują, że ocieramy się o 80 proc. uradowanych szarością dnia, w otoczeniu pięciu spotkanych, aż czterech w sercach deklaruje idylliczność. Tu uwaga, na stargardzkim poligonie wyborczym sondażownie prognozują lewicującego Amadou Sy, zapowiadając równocześnie połowę przesądnych przy urnach wyborczych. Warto się zastanowić - czy bolszewia dołoży liberałom; może zabobonna chadecja odkuje się na naiwnych socjałach; anarchiści rozpędzą agrarnych; resztek nazistów zaprezentuje czarną bieliznę…? W innej kompozycji zieloni przyłożą czerwonym; bławatkowi zmówią się z kibolami przeciwko heretykom; ateiści zignorują katolików? Zapętleni mieszczanie, obserwujący czarowne fototwarze na słupach, samym sobie na cztery lata wskażą jednostki politycznie umiłowane. Komu rasowo słuszni wejrzą w biografie innych? Ilu zabobonnych stargardzian zapyta, co dotąd zrobiłeś, kto lub co o tobie zaświadczy i po jakie licho tutaj się przywlokłeś? Mówiąc najprościej, co lepsze - życie na ławce w Stargardzie czy szlifowanie bruku w Londynie? Tylko bez zaklęć… przed wyborami samorządowiec bywa ludzki pokrzykując „zostańcie!” Wtedy z głębi duszy podatnika dobywa się niepewność, który z prezydentów zgłosi poddanemu zajęcie poza budżetem? Kto dyplomowanej młodzieży zaproponuje aktywność gospodarczą, pozwalającą młodym rodzinom nagromadzić grosze na mieszkanie, którą to zakoszoną krwawicę w bankach nazywają samodzielną zdolnością kredytową? Na wszelki wypadek, z okazji minionego święta Halloween, nieurzędowego, ale kto wie jak długo jeszcze, pozdrawiam wkurzonych raczkujących w polityce - chłopców dotkniętych trądzikiem, internautki z nietrafionym makijażem też.
    da Videk (81.190.34...) 02-11-2014 11:24
    33.
            U nas ludzie głosują na plakaty i banary, wygrywa ten który powiesi największe w mieście.
    :)) (88.156.157...) 02-11-2014 12:30
    34.
            "Dziś nad kulturą otwartą dla wszystkich mieszkańców miasta dominuje kultura komercyjna, często schlebiająca niewyszukanym treściom i wartościom." nieco dalej: "Przyznaję, że jest też kilka przykładów pozytywnych. Zaliczam do nich: Ewenement, Czwartkowe Spotkania Filmowe, Stargardzką Noc Kabaretową" - jak SNK jest kulturą wyższych lotów i schlebia wyszukanym treściom i wartościom... Co za dyrdymały plecie ten człowiek
    Irma (88.156.150...) 02-11-2014 13:16
    35.
            Wpis usunięty - regulamin pkt 7 (serwer proxy).
    malinka (188.132.242...) 02-11-2014 14:32
    36.
            ****
    pytajnik (88.156.157...) 02-11-2014 15:00
    37.
            *****
    yo (91.226.236...) 02-11-2014 15:02
    38.
            Wpis usunięty - regulamin pkt 7 (serwer proxy).
    smog (146.0.32...) 02-11-2014 17:58
    39.
            Wpis usunięty - regulamin pkt 7 (serwer proxy).
    komornik (146.0.42...) 02-11-2014 18:05
    40.
            to nie jest ok ze wpisy zostały zablokowane nikt nikogo nie obraził itp. ****
    yo (91.226.236...) 02-11-2014 20:42
    41.
            rygiel nawołuje do argumentów, to rozmawiajmy, bez serwerów proxy.
    anty prox (89.229.96...) 02-11-2014 21:25
    42.
            Zgadzam się z wpisem 40. Nie było obrazy, nie było słów niecenzuralnych. Cenzura wróciła, czy dlatego, że kandydat jest popierany przez właściciela tego serwisu?
    ppp (195.191.163...) 02-11-2014 21:58
    43.
            Dajcie spokój z tym zdjęciem na plakacie wyborczym, wygląda jak reklama blend-a-med! Takiego sztucznego uśmiechu od dawna nie widziałam ..
    dżoana (91.238.173...) 02-11-2014 22:03
    44.
            Kandydat na radnego Wilk ma lepszy uśmiech
    xxl (89.229.102...) 02-11-2014 23:48
    45.
            jeszcze raz namawiam za zdzichem ryglem do rozmów na argumenty. dotykanie osób (ich wyglądu a nie poglądów) jest nie fair. A od stawiania zarzutów złamania prawa jest prokurator i jemu trzeba zgłaszać wszelkie fakty, a nie przez proxy.
    anty prox (81.190.38...) 03-11-2014 07:13
    46.
            Myslę że tak własnie jest że administrator popiera Przepióre i dlatego pokasowali niektóre wpisy a malinka poruszyła temat przez który stracił by w oczach wyborców a zwłaszcza rodziców swoich uczni a co gorsze nawet mógłby ponieść konsenkwecje w kuratorium itd.Trzeba poruszyć ten watek na innych stronach i już.
    yo (91.226.236...) 03-11-2014 09:58
    47.
            Słyszałem i czytałem o tych co się "kolorują" przed wyborami żeby tylko wygrać jakiś stołek ale ten pan oto to już prawdziwy prawdziwek :) hahahaha jeszcze tylko w PSL i u Palikota i może wygra :)
    osow (195.117.196...) 03-11-2014 10:23
    48.
            Niestety p. Przepióra to fasada.Za nim są: Gil, Stankiewicz, Pułaski i Ler...A to jest ekipa nie do zaakceptowania. Rozwalili powiat teraz pchają się do miasta...
    ze starostwa (83.8.201...) 03-11-2014 10:36
    49.
            A czy Pan przepióra należał do partii za poprzedniego ustroju ? czemu tutaj mamy cenzurę ? jakbyś był reklamodawcą, także miałbyś przywileje
    kinyq (37.209.143...) 03-11-2014 12:03
    50.
            Widzę, że tylko rozsądnym kandydatem w takim przypadku jest pan SY.
    tak myśle (88.156.157...) 03-11-2014 13:00
    51.
            tylko Pan Pajor, tylko Stargard XXI i dalej będzie normalnie bo jak wygra kto inny to dramat , pamiętajcie o tym Stargardziany!!!!
    smaczny (79.184.97...) 03-11-2014 14:43
    52.
            wprowadzic zakaz pracy na dwóch etatach ciekawe co by wybrał mr.Przepióra szkoła czy rada miasta? Mówia na mieście że jak Rogoski wygra to przewróci urząd do góry nogami jeśli to prawda to dam mu głos:)Jesli wygra SY to znak ze ludzie robia sobie jaja z tych śmiesznych wyborów,a jak wygra Pajor to potwierdzi się to ze społeczeństwo ogólnie jest zacofane i mało wymagajace.
    yo (91.226.236...) 03-11-2014 15:33
    53.
            Pan Pajor dzisiaj przeszedł na piechotę przez miasto:) co się stało ? :)))
    bareja (88.156.157...) 03-11-2014 17:56
    54.
            Ludzie, oczy krwawią jak widzę te komentarze. Żadnych konstruktywnych komentarzy. Byle oczerniać, byle za swoim. Naoglądali się ludzie w TV wojny PoPisowskiej i przenoszą na własne podwórko. Nie ważne że pan Przepióra pomaga ludziom, stara się coś zrobić dla miasta, poświęca własny czas i własne pieniądze, na długo jeszcze przed tym jak został radnym. Popieram pana Przepiórę bo ma konkretne postanowienia, wniesie świeżość i nowe pomysły na urząd prezydenta. panu Pajorowi już podziękujemy, bo przez te 12 lat pokazał, że jego watrość na tym stanowisku spada z każdym dniem.
    Liczi (188.122.4...) 03-11-2014 19:22
    55.
            Liczi ( post 54)- jak pijesz do Prezydenta Miasta Sławomira Pajora, zgodnie ze swoim wpisem konkrety proszę! Piszesz jedno robisz drugie? Rozdwojenie jaźni w ułamku sekundy? I pozostali. Złapaliście kogoś za rękę , że pisze z proxy? Dlaczego pomawiacie człowieka , który zapewne nie ma z tym nic wspólnego. Przypomnijcie sobie kto i co pisał łamiąc prawo , wydając gazetę i chowając się za immunitet . Nie pamiętacie nazwisk, kto z kim, dlaczego? Teraz ponownie zaczyna się pomawianie i nadal brak konkretów czyli ciąg dalszy nastąpił.
    ppp (195.191.163...) 03-11-2014 21:59
    56.
            ****
    malinka (146.0.42...) 03-11-2014 22:03
    57.
            Tylko SY powtarzam, alternatywa na wszystkich.
    amen (88.156.157...) 03-11-2014 22:55
    58.
            *****
    zapytuję (188.132.242...) 03-11-2014 23:49
    59.
            Pan Przepióra zapomniał opowiedzieć o przyjętej legitymacji PZPR. Chorągiewka i koleś.
    Rzep (85.221.158...) 04-11-2014 10:12
    60.
            W.Gil miałby większe szanse na Prezydenta ale wkręcił Przepiure zobaczymy po wyborach czym to śie skończy dla Przepiury
    WIEM (91.226.236...) 04-11-2014 10:34
    61.
            Panie Przepiora BEZPARTYINY startujący już z CZTERECH PARTI z największymi CHACHMENTAMI w Stargardzie jak choćby Gąsiorek co Pan reprezentuje samo bagno
    Amik (91.226.236...) 04-11-2014 11:09
    62.
            PZPR PZPR ???? I taki koleś na Prezydenta ?! nigdy !!!!!
    nie dla PZPR (83.16.228...) 04-11-2014 12:11
    63.
            A kto za komuny nie należał do PZPR? Teraz to wszyscy byli w "solidarności". A kim jest pan Czesław Kwiatkowski ze Stargard XXI? Aktyw, egzekutywa, SLD. Takimi ludźmi otacza się obecny prezydent a czepiacie się Przepióry?
    pzpr (83.3.66...) 04-11-2014 15:30
    64.
            Dlatego wszyskim z PZPR dziękujemy:) Są kandydaci którzy nie byli w partii, to pan SY
    lustrator (88.156.157...) 04-11-2014 22:36
    65.
            Pan Sy nie był w partii ale za to teraz jest komuchem
    przemo (88.156.155...) 04-11-2014 23:17
    66.
            Polska Zjednoczona Partia Robotnicza - przypominam - aby partia rosla w sile, a ludziom sie zylo dostatniej! To nie nie mit - to kandydata kit!
    nie zapominamy przeszlosci (85.179.228...) 04-11-2014 23:46
    67.
            Jakim komuchem teraz??? dalej jest komuna???
    pyton (88.156.157...) 05-11-2014 10:18
    68.
            Pyton masz 15 lat? A SLD to co?
    przemo (193.106.155...) 05-11-2014 11:08
    69.
            Pan Przepióra nie widzi nic złego w startowaniu z różnych list partyjnych.Poglądy wszak się nie liczą.Partie można wszak zmieniać w zależności od tego,która aktualne jest na topie.Byle do koryta.Jak nazywa się taka postawa? Teraz jest bezpartyjny,bo taka teraz mądrość etapu.Ludzie nie posiadający kręgosłupa moralnego nie powinni piastować żadnych istotnych funkcji.Droga pełnoletnia młodzieży ZS nr 2 nie głosujcie na takich ludzi.
    skoczkom nie (88.156.159...) 05-11-2014 22:30
    Dodanie opinii jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
    Autor:
    Dodanie wiadomości jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
    Autor:
       Polecane przez INFO
    baner_5_1570135131.jpgbaner_8_1658156824.jpgbaner_9_1570642654.jpgbaner_10_1570145489.jpgbaner_13_1587714979.jpgbaner_21_1672648553.jpgbaner_28_1677653215.jpgbaner_30_1680645093.jpgbaner_31_1695228839.pngbaner_32_1708625514.jpgbaner_33_1708625553.jpg
    Copyright © Regionalny Informator Internetowy
    info..pl M. Cywka
    Robotnicza 9b
    73-110 Stargard
    tel. +48 609 804 424 / 91 578 42 10
    e-mail: info.wiadomosci@gmail.com