logofacebook.jpg
Witaj
34.204.181.19

Zmiany w stargardzkiej infrastrukturze

Zmiany w stargardzkiej infrastrukturze

1497957843.jpg
Ilość wyświetleń: 5093
   W ostatnim czasie można zaobserwować dużo zmian w stargardzkiej infrastrukturze. Jedną z najważniejszych jest świeżo wybudowane rondo na ulicy Szczecińskiej. Do naszej redakcji docierały informacje, że zwężenie jezdni do jednego pasa ruchu powoduje korki. Postanowiliśmy to sprawdzić.

   Największy ruch zaobserwowaliśmy pomiędzy godzinami 15:30 a 17. W tym czasie należy uzbroić się w cierpliwość, ponieważ większość osób wraca z pracy a to skutkuje korkami. Jeśli chodzi o pozostały czas nie zauważyliśmy aby nowe rondo spowalniało ruch. Warto wspomnieć, że dużym ułatwieniem byłaby jazda na suwak, która jest bardzo rzadko wykorzystywana przez stargardzkich kierowców. To jedna z lepszych metod walki z korkami. Przydaje się szczególnie podczas remontów ulic i na przewężeniach. Zasada jest prosta - każdy wpuszcza jednego kierowcę stojącego na ulicy podporządkowanej, czy też bocznym pasie, na którym dalsza jazda jest niemożliwa. W ten sposób auta nakładają się na siebie jak ząbki w zamku.


   Kolejnym, nowym elementem są od niedawna funkcjonujące światła przy szkole muzycznej. Podczas naszych obserwacji nie zauważyliśmy aby powodowały utrudnienia. Bardzo dobrze sprawdza się funkcja "zamawiania światła". Kiedy chcemy przejść na druga stronę ulicy wystarczy nacisnąć dotykowy przycisk, który zmieni kolor świateł na zielony i umożliwi bezpieczne przejście.


   Ułatwieniem dla kierowców ma być rondo, które powstaje na skrzyżowaniu ulic: Bema, Spokojnej, Różanej i Bogusława IV. Wcześniej sterowane było sygnalizacją świetlną. 
Ma ono znacznie poprawić przepustowość ruchu i spowodować jego naturalną regulację w zależności od natężenia na poszczególnych wlotach. Wcześniej w tym miejscu bardzo często dochodziło do kolizji drogowych.


   A Wy uważacie, że zmiany były potrzebne czy nie? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach.

JF - 20-06-2017


Reklama
1.
        Rondo na szczecińskiej?....I po co nam to było?...
? (79.186.218...) 20-06-2017 13:31
2.
        Zmiany jak najbardziej konieczne! Z tą jazdą na suwak już jest coraz lepiej, kierowcy zaczynają pojmować o co chodzi(poza burakami którzy nic nie kumają). Rondo na Bema to super pomysł, znacznie usprawni ruch w tym miejscu. Zmiany mocno na plus!
Kuń (79.186.219...) 20-06-2017 15:41
3.
        A co miasto robi z sygnalizacją drogową bo przetargu nie widzę?dlaczego nie dawno robili przyłącze wodne rozryli drogę ,asfalt ponownie zalali itp. jak w planach mieli już rondo?na skrzyżowaniu ul.spokojnej .Następnie pytam się po co zrywali asfalt zostawiając ostre krawędzie jeśli w tym czasie prowadzą pracę w innym miejscu dlaczego nikt tego z UM nie kontroluje dlaczego mamy niszczyć auta bo firmie nie chce się kupić gotowej masy bitumicznej i za kilkaset złotych i zniwelować ostre krawędzie,dlaczego nikt tam nie myśli o dużych autach które nie mogą wykręcić.Ciągle to samo od kilkunastu lat syf i rozpi...i wszyscy maja w dupie po co nam ci urzędnicy jak i tak wolna amerykanka niech nieroby z Inżynierii ruszą dupska i wykonują swoją pracę jak należy o BHP pracowników nie wspominając koleś dużą szlifierką tnie bez okularów, słuchawek, maski itp.inni tańczą dookoła koparki bez kasków itp.gdzie załatwiają się pracownicy?który z nich ma uprawnienia do kierowania ruchem i zmianę organizacji i przestawianie znaków drogowych?po co nam wydział BHP i inne w UM wystarczy stanąć i popatrzeć co to średniowiecze dziki zachód i na koniec się sprząta i organizuje przejazd dla aut a nie zostawia syf.Szkoda słów tylko się chwalicie inwestycjami Panie Zając ale tym jak one przebiegają i jak utrudniają życie mieszkańcom i jak można szybko sobie zepsuć auto,rower lub motor itd. już nie piszecie a szkoda.
syf i ..... (31.2.7...) 20-06-2017 15:44
4.
        No bez przesady. Jak na takie remonty przejazd nie jest zly. Krawedzie zawsze takie sie robia, a wykrecic mozna. No chyba ze ktos jedzie jak szalony... wtedy nigdzie nie wyrobi na zakrecie. Te pomysly z rondami do mnie nie za bardzo przemawiaja, ale na litosc boska - nie szukajmy problemow na sile, zeby tylko moc wylac pomyje na kogos!!! Kultury to chyba mozna tutaj wymagac... nie tylko od bakterii w jogurcie!
mmm (31.0.83...) 20-06-2017 18:31
5.
        Na Szczecińskiej było chyba z dobrze, dwa pasy i spokojna jazda bez korków to mcdonalds postanowił "polepszyć" życie mieszkańców i zabrać jeden pas, dać korki i wprowadzić zwiększone wydzielanie spalin ktoś się na to zgodził i teraz mamy. za to w tej kolejnej budzie z fast foodem w naszym mieście nie zostawię nawet złotówki.
kiero (178.235.41...) 20-06-2017 18:43
6.
        kiero - w poście 2 w nawiasie to o tobie. Mi nie przeszkadza absolutnie nic. Jak się pseudo "kiero wcy" nauczą jazdy "na suwak" jak w cywilizowanym świecie, to będzie jeszcze o niebo lepiej.
JAn (81.190.38...) 20-06-2017 19:03
7.
        Wszyscy czepiają się tego ronda na wysokości McDonald's a czy te osoby wiedzą że za kilka lat jak powstanie rondo u zbiegu ulic I Brygady / Szczecińska / Plac Słoneczny to wtedy odcinek od Placu Zgody do nowego ronda przy Mcdonaldzie będzie jednopasmowy ? Powstanie też ścieżka rowerowa na zabranych pasach i wtedy to już chyba nikt nie będzie narzekał na spowolniony ruch z taką ilością rond gdzie ruch będzie płynny.
Peter (94.229.210...) 20-06-2017 20:51
8.
        gdyby nie rondo, odwiedziłbym McD
aehyo (46.112.60...) 20-06-2017 21:13
9.
        Słuchajcie psełdo kierowcy wy nie macie zielonego pojęcia o kożystaniu z ronda to tylko w Polsce i w Stargardzie jest syf mogiła, jest mafia i ktoś bierze wielkoą kasę za budowy ronda w Stargardzie, czy wy wiecie, że budowa Magdonalda to był taki pomysł aby również zbudować własnie te fatalne rondo na ul. Szczecińskiej, to jest ten sam pomysłodawca i ten sam który w Stargardzie buduje wszystkie inne ronda, facet ma układy i wielką kasę, ja sie pytam dlaczego tym sie nie zajmie Prokuratura w Stargardzie lub ABW lub ABŚ, ludzie to wreście trzeba przerwać, ktoś za to bierze wielką kasę, ja obiecuję że w tej sprawie wyślę zapytanie do Parlamentu, czy tak można, aby budować Rondo dla potrzeb Magdonalda, przecież można było dojechać do Magdonalda od strony ul. Towarowej, przecież to jest rozbój w biały dzień i okradanie Stargardzkiej kasy, pytam się gdzie jest Pan Prezydent, on wiele obiecywał, a teraz nas zdradził i popiera mafię.
kierowca (94.254.137...) 20-06-2017 22:33
10.
        Peter wiemy, Szczecińska będzie jednopasmowa od Netto do wiaduktu, panie prezydencie to jest absurd!
prawy (89.229.102...) 21-06-2017 07:47
11.
        post9- daj trochę tego co bierzesz...
japa (79.186.65...) 21-06-2017 08:00
12.
        Proponuję dodatkowo aby rondo na Placu Wolności przekształcić w rondo turbinowe.
Huba (79.186.76...) 21-06-2017 09:22
13.
        Kontynuacja i wszystko w temacie
patola zst (5.60.128...) 21-06-2017 10:58
14.
        90% wyborców popiera taką kontynuację i wszystko w temacie malkontenci
japa (79.186.65...) 21-06-2017 11:06
15.
        japa (79.186.65...) 21-06-2017 11:06 chyba ci się statystyki poje.... jaki był procent ludzi na wyborach i ilu głosowało na Zająca i jeśli było by kilku kandydatów więcej pewnie miał by z 20% mniej głosów więc chyba 20% Stargardzian poparło ta kontynuacją gdzie 19,5% to kolesie,pracownicy spółek,urzędasy itp.więc nie kompromituj się i nie używaj wyrazów których nie rozumiesz i mają zupełnie inne znaczenie.A swoja drogą niech pozamykają wszystkie ulice itp.ja nie mam auta więc mam w 4 literach te wasze inwestycje.I każdy wie ,że teraz polityka to czarny biznes,łapówki,przekręty i parcie na "szkło".
papaj (5.60.128...) 21-06-2017 16:31
16.
        A kogo obchodzi jaki był procent na wyborach?? Każdy ma prawo zdecydować czy idzie na wybory czy nie.Masz pretensje do garbatego że ma dzieci proste ,chyba cię poje....gdybanie o większej ilości kandydatów wsadź między bajki, byli ale nie uzbierali wymaganej liczby podpisów wiec Stargardzianie już na starcie im podziękowali a w dniu wyborów Ci którzy do urn poszli w 90% wybrali Zająca, jedzenie szpinaku chyba nie służy huahhahahahhahhahhahh , nie sil się na odpowiedź bo nic konkretnego nie masz do powiedzenia, bez odbioru
Majka (83.20.87...) 21-06-2017 20:05
17.
        ***
ja (5.60.128...) 21-06-2017 21:47
18.
        Miasto rond:)
kołomyja (178.235.42...) 22-06-2017 09:56
19.
        Co do jazdy na suwak, to wystarczłoby ustawić znak A-12c a pod nim D-56,tylko D-56 jeszcze nie jest znakiem oficjalnym.
Arni (217.153.138...) 22-06-2017 10:30
20.
        Otworzono ruch okrężny na Bema, Spokojnej, Różanej i Bogusława IV. No dla mnie rewelacja. Wreszcie płynniejszy i spokojnieszy ruch.
gizmo (95.51.124...) 22-06-2017 10:30
21.
        mimo trwających jeszcze prac jeździ się dużo lepiej niż wtedy przy światłach, rewelacja.Miasto rond ktoś napisał, ja jestem za. Im więcej rond tym lepiej się jeździ, tylko co niektórzy nic nie pojmują z tego, nadają się chyba tylko do zbierania złomu
Dominika (83.11.133...) 22-06-2017 11:15
22.
        Ad 3... bez komentarza, bo twój nik jest najlepszym podsumowaniem twojej wypowiedzi..... Ad 8) widzisz, dzięki budowie ronda będziesz zdrowszy ;) Ad 9) ale chłopie pojechałeś... konkretne trzaski, dobrze ktoś powiedział że musisz brać silny towar... o ortografii tu już nie wspominam :)Ad 15) Papaj, dokładnie prawie 90 % tego chce, polecam podręcznik do matematyki, podkreślam, że Ci którzy nie głosowali nie maja prawa narzekać, bo zrzekli się do tego prawa nie biorąc udziału w wyborach, a ronda to lepsze rozwiązanie niż światła, co do McDonalds'owego czas pokaże jak będzie. Pozdrawiam wszystkich opiniotwórców, piękna jest demokracja :))))
stargardowiec że hej ;) (83.11.133...) 22-06-2017 13:44
23.
        Co za beznadzieja, tragedia.
tragedia (91.204.155...) 22-06-2017 14:56
24.
        Ponoć na jednej z wysp ronda przy McDonalds ma być ustawiona skrzynka do zamawiania McDriv'ówm żeby usprawnić obsługę klientów, a ruch co tam ruch mamy McDonalds.
Fastfood (37.47.135...) 22-06-2017 15:03
25.
        Rondo zamiast przy McDonaldzie mogłoby być na obecnym skrzyżowaniu Towarowa, Szczecińska, Bema, 11-go Listopada. Jest tam sporo miejsca na duże rondo.
qwertius18 (89.229.103...) 22-06-2017 21:25
26.
        stargardowiec że hej ;) (83.11.133...) 22-06-2017 13:44 pouczasz kogoś o ortografii a sam napisałeś Stargard z małej litery :):)nie stawiając przecinka przed"że" chłopie co to znaczy?ty nasz znawco wszystkiego zwłaszcza j.polskiego,ale co tam innym zwracamy uwagę a sami możemy co nie taki typowy Stargardzki urzędnik tompy a myśli ,że mundry:)beka z takich jak ty.A co do nie głosujących jeśli nie maja nic do powiedzenia to nie powinni płacić podatków i co w tedy za co będziesz żył,plotkował i kawę pił:)Wyjaśnij nam wszystkim dlaczego "ronda" są lepsze w takich miejscach?bo nikt tu nie pisze ,że "ronda" są złe trzeba wiedzieć gdzie i jak je budować,dam ci przykład np."rondo koło cmentarza super rozwiązanie mały ruch ,ścieżka rowerowa jest ok.Ale już światła na ul.Kościuszki to jakaś patologia tworzy się korek bo np.przechodzi jedna osoba,która mogła by spokojnie przejść bez świateł niewypał jakich mało widzi to każdy kierowca i tyle.Rondo Solidarności tak 50/50 bo jak puści się sznurek z kierunku ul.Broniewskiego to ci z ul.Niepodległości czekają po kilka minut aby bezpiecznie włączyć się do ruchu(nie ogarniam jak można zrobić kostkę granitową zamiast pasa ruchu,który taki problem w większości przypadków rozwiązuje )Popatrz na ronda w parku przemysłowym tam mniejsze "ronda" dla tzw."przemysłówki(duże auta)a 2 pasy.Zgadzam się z niektórymi,że nie umiemy lub nie chcemy umieć jeździć po "rondzie"bo w kodeksie drogowym nie ma czegoś takiego jak "rondo" i przy 2 pasach(plac wolności) włączenie się do ruchu gdzie inne auto jedzie wewnętrznym pasem i nagle zjeżdża bez kierunku na zewnętrzny pas i w nas "wali" powodowanie kolizję to i tak wina tego co się włączał bo ma znak ustąp itp.Podsumowując to każda nowa inwestycja jeśli jest zrobiona dobrze estetycznie itp.jest na plus(zostawiam kwestię kto co i za ile dla innych)a co do MCDonalda czas pokaże ale nie dziwmy się ,że później zanieczyszczenia,hałas itp.bo aut przybywa a ulic tak naprawdę ubywa i ruch jest spowalniany o samym przejeździe nie wspominając bo rowerem jest teraz szybciej niż autem po Stargardzie:)
poczekajmy (5.60.128...) 23-06-2017 09:33
27.
        Autobusy mają po 30 min.opóźnienia przez rondo na Szczecińskiej.
Obiektywny (94.254.228...) 23-06-2017 10:10
28.
        Ad 26) kolego "poczekajmy"...pozwolę sobie odrobinę się ustosunkować do Twoich słów. Po pierwsze to ja nikogo nie pouczam, bo gdybym to czynił, napisałbym jak poprawnie ktoś powinien dane słowo napisać. Po drugie nigdzie w mojej wypowiedzi nie pada słowo Stargard. W moim niku natomiast jest słowo stargardowiec, ale niki często piszemy z małej litery (ot styl potoczny), więc uznam to za czepialstwo. Przyznam również posypując głowę popiołem, że faktycznie pominąłem pisząc w natchnieniu przecinek przed "że", ale powinieneś był zauważyć, że nieco później wstawiam go już prawidłowo, zatem było to przeoczenie a nie błąd wynikający z niewiedzy. Przyznam również, że nie jestem alfą i omegą i nie wiem jak zawsze prawidłowo pisać, jednak nie zgodzę się z tym, żeby moją pisownię wrzucać do jednego worka ze stylem wypowiedzi z punktu nr 9. Co do składni Twojego pierwszego zdania i nie tylko też nie będę się już odnosił, no może tylko napomknę, że nie "Stargardzki urzędnik" tylko "stargardzki urzędnik" i tu już możesz mi wytykać, że pouczam ;) Nie jestem znawcą wszystkiego, bo po pierwsze tacy nie istnieją, po drugie to dopiero koszmarne życie by było :) Mówisz, że nie powinni płacić podatków... myślę, że to błąd... podatki trzeba płacić, to pewnie jak śmierć, tak to już jest na tym świecie, ale na bieżące sprawy i wybór władz jakiś tam wpływ jednak mamy... po to właśnie wybory i prawo do narzekania.. Co do środków umożliwiających mi moje życie zgadzam się, że w pewnym zakresie również dzięki podatkom, ale to w podobnym stopniu co każdy inny "zjadacz chleba" natomiast przed wszystkim dzięki wykształceniu i pracy więc tutaj nietrafione uszczypliwości :) Co do ronda na szczecińskiej padło stwierdzenie, że czas pokaże jak to będzie funkcjonowało, więc nie koniecznie kusi to być najlepsze rozwiązanie, w mojej subiektywnej ocenie ronda lepiej się sprawdzają niż światła a rondo przy Broniewskiego jest za małe by robić na nim dwa pasy ruchu. P.S. Beka to jest piwa.... wysil się odrobiną na przyszłość :)
stargardowiec że hej ;) (83.11.188...) 23-06-2017 15:04
29.
        Do wszystkich nauczycieli mam w d**** wasz język i jazdę na suwak skoro korek sięga czasami do Oś.Zachód.Jest tylko jedna sprawa planować trzeba perspektywicznie a nie wydać mnóstwo pieniędzy na światła a za dwa lata to rozwalić i postawić rondo,łatwo się wydaje cudze pieniądze.
obiektywny (81.190.38...) 24-06-2017 07:43
30.
        Należę do tych co popierają rondo Barnima/ Spokojna tylko czy potrzeba tylu wysepek-pól wybrukowanych i okrawężnikowanych. Taka sytuacja zmniejsza funkcjonalność i szerokość użytkową jezdni a tam przecież w dużym procencie jeżdżą samochodu o dużym tonażu i gabarytach. To na pewno im nie ułatwi życia. Będzie jazda po krawężnikach a przecież we współczesnym świecie nie o to chodzi.
Bolo (89.229.104...) 24-06-2017 11:51
31.
        Ten kto wymyślił rondo w tym miejscu oraz wydał zezwolenie na jego wybudowanie powinien mieć obowiązek przejeżdżania tamtędy w godzinach szczytu przynajmniej przez rok.
Stargardzianin (95.160.153...) 29-06-2017 17:05
Dodanie opinii jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
Autor:
Dodanie wiadomości jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
Autor:
   Polecane przez INFO
baner_5_1570135131.jpgbaner_8_1658156824.jpgbaner_9_1570642654.jpgbaner_10_1570145489.jpgbaner_13_1587714979.jpgbaner_16_1570645259.jpgbaner_21_1672648553.jpgbaner_28_1677653215.jpgbaner_30_1680645093.jpgbaner_31_1695228839.pngbaner_32_1708625514.jpgbaner_33_1708625553.jpg
Copyright © Regionalny Informator Internetowy
info..pl M. Cywka
Robotnicza 9b
73-110 Stargard
tel. +48 609 804 424 / 91 578 42 10
e-mail: info.wiadomosci@gmail.com