rii.pl wiadomosci.rii.pl
 
Redakcja
|
Kontakt
|
Oferta
|
Zasady
 
Reklama
Ostatnie 5 wiadomości: 
  • Festyn strażacki (0)
  • Dni Stargardu - czas, start! (3)
  • Geodezja w powiecie się sypie (1)
  • Uwaga piesi w rejonie Szczecińskiej (2)
  • Jakie zmiany nastąpiły w szpitalu? (4)
  • Plac zabaw w Parku Panorama (5)
  • Tematy wcześniejsze
  • Zostań dawcą szpiku
  • Łącznie 1 000 000 zł
  • Awaria Systemu CEPiK! Aktualizacja
  • Starostwo problemu nie widzi
  • Ratował życie dziecka
  • Kościół Zielonoświatkowców w Panoramie
  • 400 osób już się zarejestrowało
  • Rozkopali i zostawili
  • Onkolog, ginekolog... ale nie pediatra
  • Kiedy koniec rewitalizacji?
  • To może budzić jakieś obawy
  • Krzesełko dla seniora
  • Test pogodowy
  • NIEpurpurowe Solarisy już są
  • Kontenerowy punkt pomocy
  • Remont kamienic i budowa naukowego centrum
  • Uczniowie zbierają głosy na BO
  • Miasto odstąpiło od remontu
  • Zamiast purpurowych - czerwone?!
  • Plac Wolności w przyszłości
  • Wydział Komunikacji na nowych zasadach
  • Jak będzie wyglądał Plac Wolności?
  • Głosowanie już od poniedziałku
  • Znamy zwycięski projekt
  • Kolejne dwa nowe ronda już wkrótce
  • Tajemniczy park
  • Wiadukt zamknięty
  • Rewitalizacja trwa
  • Szansa na rozładowanie kolejek
  • Miasto dofinansowało szpital
  • Majowe święto w blasku słońca
  • Obchody Trzeciego Maja w Stargardzie
  • Głosowanie na koncepcję pomnika
  • Propozycje pomnika patriotycznego
  • Nowa dyrektor o planach na MDK
  • Zamknięcie wiaduktu - po majówce czekają nas ogromne utrudnienia
  • Nazwiska autorów pozostaną utajnione
  • Minimalistyczne nasadzenia za 170 000 zł
  • Trwa weryfikacja 78 wniosków
  • XLI sesja Rady Miejskiej
  • Co zrobić z nietrafionym prezentem?
    Tagi: prezent, święta, rzecznik praw konsumenta, Stargard
    Ilość wyświetleń: 983

       

       Grudzień to miesiąc intensywnych zakupów. Bardzo łatwo również o nietrafiony prezent. Upominek bowiem nie zawsze musi przypaść do gustu nam lub obdarowanej osobie, bądź, co gorsze może szybko się zepsuć. W takich przypadkach warto wiedzieć jakie mamy prawa gdy okaże się, że prezent był nietrafiony? Czy przysługuje nam zwrot towaru? Ile czasu mamy na reklamację? Decyzja związana z wykupieniem specjalnego ubezpieczenia sprzętu nie zawsze jest korzystna, co warto o tym wiedzieć?

       Zakupy on-line
     – należy pamiętać, że mamy prawo do zwrotu towaru zakupionego w drodze na odległość (przez Internet lub telefon) w terminie 14 dni od wydania w przypadkach gdy zakupiliśmy rzecz od firmy chyba że przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu np.programy czy gry komputerowe czy bielizna.

       Zwrot towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym - z
    wrot lub wymiana nietrafionego prezentu/towaru zależy od dobrej woli sprzedawcy. Tak, więc należy dokonywać przemyślanych zakupów. Sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia produktu, który po prostu nam nie pasuje bo np. uciska/uwiera lub źle wymierzyliśmy długość materiału, albo  przestał się podobać. Zdarza się, że przedsiębiorcy dobrowolnie przyjmują zwrot lub też wymieniają rzeczy na inne, ale żaden przepis nie nakazuje sprzedawcy przyjęcia zwrotu towaru. Gdy sprzedawca daje możliwość zwrotu towaru, to z reguły sam określa warunki, na których przyjmie takie zwroty. Żeby więc uniknąć rozczarowania, zawsze warto zapytać sprzedawcę przed zakupem, czy dany sklep przewiduje możliwość zwrotu produktu.  
     
       Należy wiedzieć, że jeśli okaże się, że rzecz jest wadliwa przysługuje nam prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi. Podmiotem odpowiedzialnym za powstałe wady jest sprzedawca – i to do niego należy skierować pismo reklamacyjne. Rękojmia jest ustawowo uregulowanym sposobem dochodzenia roszczeń. Przedsiębiorca nie może w żaden sposób odmówić przyjęcia reklamacji i musi ustosunkować się do roszczeń konsumenta w terminie 14 dni (kalendarzowych) pod rygorem uznania żądań za uzasadnione z wyłączeniem żądania odstąpienia od umowy. Natomiast jeśli chodzi o ubezpieczanie zakupionych sprzętów należy zapoznać się z przedmiotem i terminem ubezpieczania oraz listą wyłączeń zawartych w ogólnych warunkach ubezpieczenia dołączonych do umowy ubezpieczania.

    Telefon do Rzecznika Konsumentów w Stargardzie Edyty Domińczak, w razie  pytań: 91 4804842.

    inf. pras. - 27.12.2017






    R
    e
    k
    l
    a
    m
    a
    1.
          Najlepiej i najłatwiej przywiązać do drzewa w lesie.
    szok (94.254.139...) 27-12-2017 12:30
    2.
          A ja proponuję, że jezieli Ci nie pasuje prezęt z róznych przyczn, poprostu ten preznt przekaż komu innemu i będzi wilk syty i owca, a nie nazekać i lamentować, a tak naprawdę trzeba pamietać, ze kazdy prezent trzeba przyjąć i odczekać a po latach czasami się przyda i się z podoba, bo odmawiając prezent to jest ochyda i obrazą darczyzny
    obrażony (94.254.141...) 27-12-2017 13:57
    3.
          Właśnie, po co sobie robic problemy?. Jak sie nie podoba przekazać innemu na inna okazje.:)
    Mikołaj (178.235.42...) 27-12-2017 14:24
    Przed dodaniem opinii konieczne jest zapoznanie się z regulaminem
    Autor: 
    Hasło: 
    Tylko zarejestrowani  
    Przepisz KOD: 
     
    Przed dodaniem tematu konieczne jest zapoznanie się z regulaminem
    Temat: 
    Autor: 
    Hasło: 
    Tylko zarejestrowani  
    Przepisz KOD: 
     
    Najczęściej czytane:
  • Zamknięcie wiaduktu - p...
  • Prezydent Stargardu kąs...
  • Takie będzie rondo na p...
  • Akcja ratownicza dla Sł...
  • Konkurs na logo Stargar...
  • Remont basenu na pewno ...
  • Śmieciarka uderzyła w n...
  • Sytuacja kadrowa starga...
  • Nocne wyścigi, drobni d...
  • Co dalej z basenem?...
  • Kontakt:
    Tel: 91 / 578 42 10
    Galeria zdjęć
    Kontakt z redakcją

    przepisz kod: 
    Wykonał: info
    Copyright © 2011 - info-wiadomości - info T. Cywka, Stargard, wiadomości, informacje, aktualności, dziennik