rii.pl wiadomosci.rii.pl
 
Redakcja
|
Kontakt
|
Oferta
|
Zasady
 
Reklama
reklama
Ostatnie 5 wiadomości: 
  • Ksiądz pedofil zapłaci milion (10)
  • Dobra energia Zlotu Gwiaździstego (0)
  • Stargardzkie Dni Seniora (4)
  • Bema i 11 Listopada przejezdne (1)
  • 18-latek opuści areszt (0)
  • Strzyżenie w szlachetnym celu (1)
  • Tematy wcześniejsze
  • Otwarcie nowego silosu
  • Sieć stargardzkiego monitoringu
  • Pieniądze na żłobek i nianię czekają
  • Stargard nominowany za inteligentny rozwój
  • Radni pytają – Prezydent odpowiada
  • Nowoczesne kamery w Stargardzie?
  • MPGK w Prokuraturze?
  • Co z remontem amfiteatru?
  • Nowe ronda na ukończeniu
  • Plac Wolności w przyszłości
  • Zrezygnowali, ale nagrody dostali
  • Szlak oznakowany
  • Rynek mieszkaniowy w Stargardzie ma się dobrze
  • Komendant wyjaśniał okoliczności tragicznego driftu
  • Rondo Pajora, a nie Czerwonego Kapturka
  • Korekta rozkładów jazdy
  • Lechicka na finiszu
  • Centrum Przesiadkowe im. Sławomira Pajora?
  • Jesienią zaparkujemy na Tysiącleciu
  • Były Dom Małego Dziecka - sprzedany
  • Zmiany w organizacji ruchu
  • Stargardzkie remonty
  • e – dowody od marca 2019
  • Świadczenia – pamiętajmy o terminach
  • 30 km/h w centrum?
  • Rafał Zając kandydatem na prezydenta
  • Zdemolowali samochód niepełnosprawnego
  • Zmiana sygnalizacji na Szczecińskiej
  • Nowe rondo w mieście
  • Bezdomniaki proszą o gryzaki
  • Utrudnienia na żużlówce
  • Dawny Dom Dziecka - kolejne podejście
  • Szlabany na wjeździe do Ekopunktu
  • Kolejne utrudnienia!
  • Godzina W
  • Film o Stargardzie pełen uroku
  • Rządowe pieniądze na rozbudowę Al. Żołnierza
  • Żużlówka otwarta już w sobotę
  • Nadzwyczajna sesja Rady Powiatu
  • Zostań kierowcą w MPK
  • Co zrobić z nietrafionym prezentem?
    Tagi: prezent, święta, rzecznik praw konsumenta, Stargard
    Ilość wyświetleń: 1083

       

       Grudzień to miesiąc intensywnych zakupów. Bardzo łatwo również o nietrafiony prezent. Upominek bowiem nie zawsze musi przypaść do gustu nam lub obdarowanej osobie, bądź, co gorsze może szybko się zepsuć. W takich przypadkach warto wiedzieć jakie mamy prawa gdy okaże się, że prezent był nietrafiony? Czy przysługuje nam zwrot towaru? Ile czasu mamy na reklamację? Decyzja związana z wykupieniem specjalnego ubezpieczenia sprzętu nie zawsze jest korzystna, co warto o tym wiedzieć?

       Zakupy on-line
     – należy pamiętać, że mamy prawo do zwrotu towaru zakupionego w drodze na odległość (przez Internet lub telefon) w terminie 14 dni od wydania w przypadkach gdy zakupiliśmy rzecz od firmy chyba że przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu np.programy czy gry komputerowe czy bielizna.

       Zwrot towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym - z
    wrot lub wymiana nietrafionego prezentu/towaru zależy od dobrej woli sprzedawcy. Tak, więc należy dokonywać przemyślanych zakupów. Sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia produktu, który po prostu nam nie pasuje bo np. uciska/uwiera lub źle wymierzyliśmy długość materiału, albo  przestał się podobać. Zdarza się, że przedsiębiorcy dobrowolnie przyjmują zwrot lub też wymieniają rzeczy na inne, ale żaden przepis nie nakazuje sprzedawcy przyjęcia zwrotu towaru. Gdy sprzedawca daje możliwość zwrotu towaru, to z reguły sam określa warunki, na których przyjmie takie zwroty. Żeby więc uniknąć rozczarowania, zawsze warto zapytać sprzedawcę przed zakupem, czy dany sklep przewiduje możliwość zwrotu produktu.  
     
       Należy wiedzieć, że jeśli okaże się, że rzecz jest wadliwa przysługuje nam prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi. Podmiotem odpowiedzialnym za powstałe wady jest sprzedawca – i to do niego należy skierować pismo reklamacyjne. Rękojmia jest ustawowo uregulowanym sposobem dochodzenia roszczeń. Przedsiębiorca nie może w żaden sposób odmówić przyjęcia reklamacji i musi ustosunkować się do roszczeń konsumenta w terminie 14 dni (kalendarzowych) pod rygorem uznania żądań za uzasadnione z wyłączeniem żądania odstąpienia od umowy. Natomiast jeśli chodzi o ubezpieczanie zakupionych sprzętów należy zapoznać się z przedmiotem i terminem ubezpieczania oraz listą wyłączeń zawartych w ogólnych warunkach ubezpieczenia dołączonych do umowy ubezpieczania.

    Telefon do Rzecznika Konsumentów w Stargardzie Edyty Domińczak, w razie  pytań: 91 4804842.

    inf. pras. - 27.12.2017






    R
    e
    k
    l
    a
    m
    a
    1.
          Najlepiej i najłatwiej przywiązać do drzewa w lesie.
    szok (94.254.139...) 27-12-2017 12:30
    2.
          A ja proponuję, że jezieli Ci nie pasuje prezęt z róznych przyczn, poprostu ten preznt przekaż komu innemu i będzi wilk syty i owca, a nie nazekać i lamentować, a tak naprawdę trzeba pamietać, ze kazdy prezent trzeba przyjąć i odczekać a po latach czasami się przyda i się z podoba, bo odmawiając prezent to jest ochyda i obrazą darczyzny
    obrażony (94.254.141...) 27-12-2017 13:57
    3.
          Właśnie, po co sobie robic problemy?. Jak sie nie podoba przekazać innemu na inna okazje.:)
    Mikołaj (178.235.42...) 27-12-2017 14:24
    Przed dodaniem opinii konieczne jest zapoznanie się z regulaminem
    Autor: 
    Hasło: 
    Tylko zarejestrowani  
    Przepisz KOD: 
     
    Przed dodaniem tematu konieczne jest zapoznanie się z regulaminem
    Temat: 
    Autor: 
    Hasło: 
    Tylko zarejestrowani  
    Przepisz KOD: 
     
    Najczęściej czytane:
  • Pościg za mercedesem...
  • Ksiądz pedofil zapłaci ...
  • Zdemolowali samochód ni...
  • Śmiertelne potrącenie r...
  • Nieszczęśliwy wypadek a...
  • Śmiertelny wypadek na D...
  • Sprzedali ziemię za bez...
  • Kierowca BMW staranował...
  • Nożownik ze Stargardu...
  • Nagła pomoc śmigłowca...
  • gg
    Galeria zdjęć
    Kontakt z redakcją

    przepisz kod: 
    Wykonał: info
    Copyright © 2011 - info-wiadomości - info T. Cywka, Stargard, wiadomości, informacje, aktualności, dziennik