rii.pl wiadomosci.rii.pl
 
Redakcja
|
Kontakt
|
Oferta
|
Zasady
 
Reklama
Ostatnie 5 wiadomości: 
  • Pomoc pogorzelcom - trwa zbiórka (4)
  • Urząd utylizuje samochody (3)
  • Znamy termin Dni Stargardu 2019 (0)
  • Darmowe kursy na prawo jazdy (7)
  • Wynagrodzenie wójta, prezydenta i starosty (24)
  • Nowe świąteczne iluminacje (11)
  • Tematy wcześniejsze
  • Ankieta o mieszkalnictwie online
  • Społecznicy 2018
  • Zarząd Powiatu wybrany
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Pierwsza sesja, pierwsza podwyżka
  • Uroczysta I sesja Rady Miejskiej
  • Rada Powiatu już w środę
  • To będzie wyjątkowy kalendarz
  • Powiat bardziej gospodarny niż Miasto?
  • Szybszy dojazd do pracy
  • Pierwsza rada w nowym składzie
  • Święto Niepodległości (wideo)
  • Moja pasja to autodetailing
  • Pomnik już jest!
  • Nie było tak, jak być powinno
  • Likwidacja kasy MPGK przy ulicy Okrzei
  • Do niedzieli ma stanąć pomnik
  • Kiedy będą nasadzenia przy Al. Żołnierza?
  • Porozumienie z wojskiem wygasło
  • Nominacje do nagrody Społecznik
  • Zamknięte ulice i zmieniony rozkład MPK
  • Za darmo autobusem na cmentarz
  • Konsultacje społeczne
  • Zdążą do 11 listopada?
  • Ewakuacja w szpitalu
  • Noclegownia - brakujący element systemu
  • Pożegnanie starej rady
  • Dyskusja o statucie
  • Dni otwarte Birdgestone
  • Rekordowe dofinansowanie Kolegiaty
  • Transport na wybory dla niepełnosprawnych
  • Wybieramy okładkę kalendarza
  • Nowe RTG za 750 000 zł
  • Hala produkcyjna w więzieniu
  • Zmiany w planie Ceglanej
  • Witkiewicza, Spółdzielcza i Norwida w przyszłości
  • Młodzież przy prezydencie zakończyła kadencje
  • Mariola Łada-Siwiec kontra Rafał Zając
  • Spichrzowe wspomnienia
  • Jak przez internet dorobić 2.200zł do pensji?
  • Co zrobić z nietrafionym prezentem?
    Tagi: prezent, święta, rzecznik praw konsumenta, Stargard
    Ilość wyświetleń: 1210

       

       Grudzień to miesiąc intensywnych zakupów. Bardzo łatwo również o nietrafiony prezent. Upominek bowiem nie zawsze musi przypaść do gustu nam lub obdarowanej osobie, bądź, co gorsze może szybko się zepsuć. W takich przypadkach warto wiedzieć jakie mamy prawa gdy okaże się, że prezent był nietrafiony? Czy przysługuje nam zwrot towaru? Ile czasu mamy na reklamację? Decyzja związana z wykupieniem specjalnego ubezpieczenia sprzętu nie zawsze jest korzystna, co warto o tym wiedzieć?

       Zakupy on-line
     – należy pamiętać, że mamy prawo do zwrotu towaru zakupionego w drodze na odległość (przez Internet lub telefon) w terminie 14 dni od wydania w przypadkach gdy zakupiliśmy rzecz od firmy chyba że przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu np.programy czy gry komputerowe czy bielizna.

       Zwrot towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym - z
    wrot lub wymiana nietrafionego prezentu/towaru zależy od dobrej woli sprzedawcy. Tak, więc należy dokonywać przemyślanych zakupów. Sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia produktu, który po prostu nam nie pasuje bo np. uciska/uwiera lub źle wymierzyliśmy długość materiału, albo  przestał się podobać. Zdarza się, że przedsiębiorcy dobrowolnie przyjmują zwrot lub też wymieniają rzeczy na inne, ale żaden przepis nie nakazuje sprzedawcy przyjęcia zwrotu towaru. Gdy sprzedawca daje możliwość zwrotu towaru, to z reguły sam określa warunki, na których przyjmie takie zwroty. Żeby więc uniknąć rozczarowania, zawsze warto zapytać sprzedawcę przed zakupem, czy dany sklep przewiduje możliwość zwrotu produktu.  
     
       Należy wiedzieć, że jeśli okaże się, że rzecz jest wadliwa przysługuje nam prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi. Podmiotem odpowiedzialnym za powstałe wady jest sprzedawca – i to do niego należy skierować pismo reklamacyjne. Rękojmia jest ustawowo uregulowanym sposobem dochodzenia roszczeń. Przedsiębiorca nie może w żaden sposób odmówić przyjęcia reklamacji i musi ustosunkować się do roszczeń konsumenta w terminie 14 dni (kalendarzowych) pod rygorem uznania żądań za uzasadnione z wyłączeniem żądania odstąpienia od umowy. Natomiast jeśli chodzi o ubezpieczanie zakupionych sprzętów należy zapoznać się z przedmiotem i terminem ubezpieczania oraz listą wyłączeń zawartych w ogólnych warunkach ubezpieczenia dołączonych do umowy ubezpieczania.

    Telefon do Rzecznika Konsumentów w Stargardzie Edyty Domińczak, w razie  pytań: 91 4804842.

    inf. pras. - 27.12.2017






    R
    e
    k
    l
    a
    m
    a
    1.
          Najlepiej i najłatwiej przywiązać do drzewa w lesie.
    szok (94.254.139...) 27-12-2017 12:30
    2.
          A ja proponuję, że jezieli Ci nie pasuje prezęt z róznych przyczn, poprostu ten preznt przekaż komu innemu i będzi wilk syty i owca, a nie nazekać i lamentować, a tak naprawdę trzeba pamietać, ze kazdy prezent trzeba przyjąć i odczekać a po latach czasami się przyda i się z podoba, bo odmawiając prezent to jest ochyda i obrazą darczyzny
    obrażony (94.254.141...) 27-12-2017 13:57
    3.
          Właśnie, po co sobie robic problemy?. Jak sie nie podoba przekazać innemu na inna okazje.:)
    Mikołaj (178.235.42...) 27-12-2017 14:24
    Przed dodaniem opinii konieczne jest zapoznanie się z regulaminem
    Autor: 
    Hasło: 
    Tylko zarejestrowani  
    Przepisz KOD: 
     
    Przed dodaniem tematu konieczne jest zapoznanie się z regulaminem
    Temat: 
    Autor: 
    Hasło: 
    Tylko zarejestrowani  
    Przepisz KOD: 
     
    Najczęściej czytane:
  • Ksiądz pedofil zapłaci ...
  • Nowy skład Rady Powiatu...
  • Nowy skład Rady Miejski...
  • ronda - ulica Szczecińs...
  • Nowa Rada Gminy...
  • Prezentacja kandydatów...
  • Pożar samochodu...
  • Mariola Łada-Siwiec kon...
  • Prawo Kierowcy...
  • Kto wygra wybory?...
  • gg
    Galeria zdjęć
    Kontakt z redakcją

    przepisz kod: 
    Wykonał: info
    Copyright © 2011 - info-wiadomości - info T. Cywka, Stargard, wiadomości, informacje, aktualności, dziennik