logofacebook.jpg
Witaj
54.225.1.66
grafika_zmienna/banery/baner_212_1701702293.gif

Strefa Płatnego Parkowania

Strefa Płatnego Parkowania

1556533346.JPG
Ilość wyświetleń: 3858
   Każdy, kto ma samochód wie, że zaparkowanie w centrum Stargardu w godzinach szczytu to niekiedy spory wyczyn. Prawie 500 miejsc postojowych zbudowaliśmy tylko w ubiegłym roku. Cały czas przybywa jednak aut – Wydział Komunikacji starostwa rejestruje każdego roku więcej o ok. 3000 samochodów. Miasto z mieszkańcami wypracowało jednak pomysły, które mogą dostrzegalnie zmienić sytuację z rotacją aut na parkingach i korkami na ulicach. Rozszerzenie Strefy Płatnego Parkowania, ponad 50% tańsze bilety sieciowe MPK (szczegóły są tutaj) i więcej ścieżek rowerowych – to główne sposoby na problemy zgłaszane przez stargardzian.

   Opracowanie koncepcji nowej Strefy Płatnego Parkowania spotkało się z akceptacją mieszkańców, którzy wzięli udział w konsultacjach społecznych. – Uczestnicy tego spotkania poznali cały wachlarz rozwiązań, które na pewno ułatwią parkowanie. Przygotowany plan zakłada też osiągnięcie oczekiwanego zmniejszonego ruchu aut w mieście. Dzięki wyjątkowo atrakcyjnym cenom biletów świetną alternatywą może stać się także komunikacja miejska. Warto żeby całą koncepcję poznało jak najwięcej mieszkańców Stargardu. Ważne, żeby wzięli udział w głosowaniu i zdecydowali, czy chcą rozszerzenia strefy i szeregu korzyści, które takie rozwiązanie niesie – mówi prezydent Rafał Zając. Rozmowę z prezydentem na ten temat można przeczytać klikając tutaj.

O szczegółach głosowania będziemy jeszcze informować.

Do 9:00 i po 17:00 oraz w weekendy parkujemy za darmo

   Podobnie ma być po rozszerzeniu strefy. Dotychczasowa SPP obejmuje zaledwie 483 miejsca postojowe. Płatne parkingi znajdują się m.in. na ul. Wojska Polskiego, Piłsudskiego, Wyszyńskiego, Dworcowej, Reja i Mickiewicza. Za postój trzeba tam zapłacić od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00. W miejscach objętych Strefą Płatnego Parkowania rotacja aut jest większa. Kierowcy parkują tylko na czas załatwienia swoich spraw. Oznacza to, że na płatnych parkingach – szczególnie w tzw. godzinach szczytu – łatwiej znaleźć wolne miejsce postojowe.

Ulice z nową strefą

   Propozycja nowego kształtu Strefy Płatnego Parkowania obejmuje dotychczas płatne parkingi, jak i inne miejsca popularne wśród kierowców.

   Mieszkańcy ulic oraz okolic Płatnych Placów Postojowych objętych nową SPP będą parkować za darmo na podstawie wyrobionej bezpłatnie karty postojowej. Musi być ona umieszczona za szybą w widocznym miejscu.

jedno auto = jedno gospodarstwo domowe (adres)
drugie auto = 20 zł
trzecie i kolejne auta = normalne stawki

   Ważnym obszarem jest m.in. Stare Miasto. W tym rejonie wyjątkowo trudno znaleźć wolne miejsce postojowe. Mieszkańcy odczuli ulgę po wybudowaniu parkingu przy Galerii Starówka. Jednak plac bardzo szybko zapełnił się samochodami. To dowód na to, że na Starówce potrzebna jest regulacja zasad parkowania.

   Po wprowadzeniu SPP poprawę zauważą też mieszkańcy Osiedla Tysiąclecia. Tam między budynkami jest niewiele miejsc postojowych. Ze względu na lokalizację w ścisłym centrum parkingi na osiedlu są zwykle całkowicie zapełnione. Wprowadzenie opłat zwiększy wymianę pojazdów w ciągu dnia. Rozszerzenie SPP obejmuje także ul. Sukienniczą, Kuśnierzy, Szewską, Basztową, Garncarską, Pocztową, Spichrzową, Kazimierza Wielkiego, Chrobrego, Grodzką, Kramarską, Mariacką, Warowną, Łokietka, Mieszka I, Złotników, Płatnerzy, Krzywoustego, Strażniczą, Skarbową, pl. Słowackiego, Z. Krasińskiego, A. Struga, A. Mickiewicza, S. Czarnieckiego, B. Limanowskiego oraz Osiedle Tysiąclecia. Plan zakłada też likwidację strefy na ul. Dworcowej.

Płatne Place Postojowe

Poza ulicami, którymi zarządza Miasto zakładamy też postoje na tzw. Płatnych Placach Postojowych. To miejsca znajdujące się w często odwiedzanych lokalizacjach. W obszarze Starego Miasta:

- (3 – oznaczenie na mapie) pomiędzy ul. Kramarską i Kazimierza Wielkiego (przy Galerii Starówka),
- (5) przy Ratuszu,
- (9) ul. Strażnicza,
- (8) ul. Prezydentów RP Lecha Kaczyńskiego i Ryszarda Kaczorowskiego,
- (10) ul. Wita Stwosza,
- (11) ul. Płatnerzy,
- (12) ul. Chrobrego (w pobliżu plebanii),
- (13) ul. Spichrzowa,

W innych częściach Stargardu:

- (1) ul. Wyszyńskiego/Skarbowa/Czarnieckiego (przy CH Rondo),
- (2) ul. Skarbowa/Czarnieckiego (w pobliżu budynków i ZS nr 1),
- (4) plac Wolności (teren po pętli autobusowej),
- (6) ul. Skarbowa (za Dolce&Freddo),
- (7) ul. Piłsudskiego (przy Tesco).



Wiele korzyści z nowej strefy

   Doświadczenie wielu miast w Polsce i na świecie pokazuje, że dzięki płatnym miejscom postojowym poprawia się komfort życia mieszkańców. Ulice są mniej zatłoczone, a czas parkowania staje się krótszy. Część osób wybiera komunikację miejską. To z kolei wpływa pozytywnie na płynność ruchu w mieście. Zmniejszają się korki, a powietrze jest czystsze. W Stargardzie coraz więcej osób podróżuje autobusami – zarówno do pracy, szkoły, jak i w czasie wolnym. To tendencja zauważalna także w dużych miastach, gdzie promuje się ograniczenie ruchu samochodów, zwłaszcza w centrum. Dzięki najprawdopodobniej najtańszym w Polsce biletom autobusowym wybór transportu publicznego będzie w naszym mieście jeszcze bardziej opłacalny.

Mieszkańcy parkują za darmo

   Rozszerzenie Strefy Płatnego Parkowania jest korzystne zarówno dla mieszkańców konkretnych ulic, jak i kierowców poruszających się po całym mieście. Zmianie ulegną stawki – odpowiednio wysokie wpłyną na skrócenie czasu parkowania i zwiększą wymianę aut. Proponowany koszt pierwszych 30 minut postoju to 1 zł,
1. godziny – 2 zł, 2. godziny – 2,20 zł, 3. godziny – 2,40 zł, a 4. i każdej kolejnej rozpoczętej godziny – 2 zł. Wzrosną także opłaty za okresowe karty parkingowe. Miesięczny bilet będzie kosztował 120 zł, a za kartę roczną trzeba będzie zapłacić 1000 zł.


   Osoby zamieszkujące na obszarze nowej strefy nie będą płacić za parking na swojej ulicy – otrzymają bezpłatną kartę abonamentową. Dokument wystarczy umieścić w widocznym miejscu za przednią szybą auta. Dzięki temu łatwiej będzie znaleźć miejsce postojowe w pobliżu domu. Bezpłatny postój przysługuje także osobom niepełnosprawnym i ich opiekunom, o ile posiadają odpowiednie karty parkingowe. Te zasady dotyczą zarówno miejsc postojowych wzdłuż ulic, jak i Płatnych Placów Postojowych. Z opłat w SPP zwolnione są auta
o napędzie elektrycznym. Na przedniej szybie muszą mieć jednak odpowiednią naklejkę.

Ile stoimy, tyle zapłacimy

   W ramach systemu start/stop kierowcy zapłacą za rzeczywisty czas postoju pojazdu. Oczywiście na ulicach pozostaną też parkometry. Ułatwieniem będzie możliwość płatności kartą i kupno biletu przez smartfona. Specjalna aplikacja ułatwi też odnalezienie samochodu na parkingu. Do tej pory najczęściej płacono za postój
w stacjonarnych parkometrach lub korzystano z okresowych kart postoju. Po zmianach opłata za parkowanie ma być szybsza i łatwiejsza.

Co dalej

   Przyzwyczajenie się do nowego kształtu Strefy Płatnego Parkowania wymaga czasu i cierpliwości. Dzięki współpracy z mieszkańcami udało się stworzyć zasady dostosowane do ich potrzeb. Podczas ustalania nowych reguł SPP bardzo ważne były sugestie kierowców korzystających na co dzień z miejsc postojowych w różnych lokalizacjach. Wysłuchaliśmy też niezmotoryzowanym stargardzianom. Parkingi w Stargardzie mają służyć osobom poruszającym się po całym mieście, ale także wpływać pozytywnie na komfort życia mieszkańców konkretnych ulic. Stanie się to możliwe dzięki wprowadzeniu w życie wspólnie wypracowanych zasad.
Zachęcamy do odpowiedzi na pytanie „Czy chcesz rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania i sprawnej, taniej komunikacji autobusowej w Stargardzie”. O szczegółach głosowania będziemy jeszcze informować.
 
Mapa: UM w Stargardzie
Tabela: Dariusz Domaradzki/TRAFFICOM Inżynieria Drogowa
 
stargard.pl - 29-04-2019


Reklama
1.
        Strefa to zarobek dla miasta,a co z tego maja mieszkancy? NIC.
bareja (37.8.230...) 29-04-2019 12:52
2.
        Co z autami hybrydowymi ? W innych miastach są zwolnione z opłat, u nas magistrat wsppmina tylko o samochodach elektrycznych.
Ja1 (91.241.26...) 29-04-2019 17:26
3.
        Co z niepełnosprawnymi ? Parkują za darmo czy też płacą ? Dlaczego parkometry nie wydają reszty... Tylko drukują bilet np. za 5 zł na 10 godzin...???
Zstl3379 (37.47.176...) 29-04-2019 17:55
4.
        A co z pracownikami tych ulic tzn lokali,sklepów.Jaka rotacja mieszkańcy pozajmują,niepełnosprawni pozajmują i dalej czarna dupa brak miejsc.A kasa gdzie trafi na premie?Na nagrody?bo na pewno nie na rozbudowę infrastruktury.Zniżą ceny za bilety :) a to spółka i tak dopłacamy już widzę jak jada tabory na zakupy autobusem MZK :)
"złodzieje" (5.173.202...) 29-04-2019 20:19
5.
        W całej Polsce działa Mobiparking, m.in.dla posiadaczy aut służbowych. Dlaczego tylko w Stargardzie to nie działa?
P (188.146.234...) 29-04-2019 20:40
6.
        O jakiej akceptacji mieszkańców mowa? Na zdjęciach z spotkania większość to podlegli urzędnicy Prezydenta? Reaktywacja SPP to zaprzeczenie kontynuacji polityki śp. Sł. Pajora, który tego stwora wyłudzania pieniędzy nie akceptował! Ktoś o tym zapomniał. Na SPP zarabia tylko operator, czas przedstawić jakie były miasta i powiatu zyski z czasów funkcjonowania SPP na ich ulicach. Następuje kolejne otumanienie mieszkańców retoryką korzyści. To takie same wmówienie mieszkańcom akceptacji jak było z Aleją Żołnierza. Ciekawe czy Prezydent za swój parking też będzie płacił?
myślcie (37.47.148...) 29-04-2019 21:12
7.
        Nie , nie i jeszcze raz nie.
fak (83.23.171...) 29-04-2019 22:12
8.
        No ale jakie to społeczne i uczciwe, skoro wszystkie ulice i place to parkingi płatne, a co jest dla tych co nie jeżdżą autobusami, a decydowali ci co nie mają samochodów, a dla ludzi co mieszkają w innym miejscu a przy tych ulicach mają lokale i punkty własnościowe,i więcej jeszcze podobnych sprawy, to wszystko jest w tym stanie tylko rozbić o d..e
PRAGMATYK (91.226.236...) 29-04-2019 22:48
9.
        Jak to się mówi - ładne pitu, pitu przed wyborami. Robimy Wam mieszkańcy parkingi, ochy, achy. Będą za darmo: plac na starówce przy galerii, Plac Wolności ale jesteśmy super. Och, ach - tylko zagłosujcie. Po wyborach ktoś zrobił badanie sondażowe i wyszło, że większość mieszkańców korzysta z samochodów a nie MPK. I taki trend raczej się utrzyma. Czyli rachunek się nie zamyka i mamy stratę - skąd pieniądze? Z mieszkańców oczywiście - podnieśmy 100% pierwsze pół godziny, stwórzmy największą strefę, jakiej Stargard do tej pory nie widział i udawajmy, ze jest super więc o co Wam chodzi? A MPK - obniżka, która nic nie wnosi, bo w Stargardzie prawie wszędzie jest blisko. Bo albo wzorem europejskich miast zamykamy w ogóle ścisłe centrum od samochodów w ramach ekologii, albo udajemy, ze coś robimy a tak naprawdę doprowadzamy do ściągania lepszej, szybszej i większej kasy. "Super"
Jan (176.221.121...) 29-04-2019 23:15
10.
        Do tego jaki obszar - na Starówce aż do Warownej włącznie? Tam są restauracje, ludzie zjedzą i pojadą. Będzie naturalna rotacja - no ale przy okazji można złupić - zapomniałem
Jan (176.221.121...) 29-04-2019 23:17
11.
        Wszystko ok, jestem gotów nawet zapłacić 1000 zł rocznie za parkowanie przed zakładem pracy, bo to ma ograniczyć ilość aut i blokowanie miejsc przez małolatów w starych golfach z okolicznych szkół, ale.... no właśnie... Nie widzę, żeby parking za Urzędem Miasta był objęty opłatami, więc rozumiem, że każdy będzie mógł tam parkować bez opłat... w przeciwnym razie będziemy mieli powrót do PRLu, gdzie wierchuszka wszystko może a plebsowi tylko ochłap. Albo urzędnicy też płacą, albo dojeżdżają też komunikacją, albo wszyscy z miasta mogą tam zaparkować bez opłat. To jest teren miasta, czyli wszystkich, a nie tylko dla pracowników UM.
stargard the best :) (83.11.153...) 30-04-2019 10:16
12.
        Ale Warowna, Łokietka przy przychodni, Strażnicza, plac przy Wita Stwosza płatne? Kogoś chyba w tym UM poniosła ułańska fantazja!
... (193.105.251...) 30-04-2019 11:20
13.
        Może Zającowi brakuje w budżecie kasy na remont basenu? Jeszcze nie zaczął roboty, a koszty już mu się podwoiły z 20 mln do 40 mln! Niegospodarność i nietrafione inwestycje prezydenta trzeba z czegoś finansować... Rozszerzy się więc strefę płatnego parkowania, podwoi opłaty i dodatkowa, łatwa kasa popłynie z kieszeni mieszkańców.
Andy (188.147.101...) 30-04-2019 11:33
14.
        Działaja jak Pis zabrać jednemu i dać drugiemu:)))
magnolia (37.8.230...) 30-04-2019 12:24
15.
        ...naobiecywał jak Zajączek na Wielkanoc, a kasy nie ma! Najłatwiej wyciągnąć ją od mieszkańców, woda, ścieki, ciepło, podatki lokalne już wzrosły trzeba zwiększyć opłaty za śmieci, stworzyć SPP i inne wymysły i kasa będzie, a mieszkańcy zadowoleni i "otumanieni" igrzyskami i działaniami pod publiczkę się cieszą, a kasy ubywa . Przykłady: Artfestiwal za darmochę artyści wykonają, złota rączka ale tylko powyżej 75 lat, krzesełka i ławki postawione przez przedsiębiorców nie miasto, rewitalizacja parków ale zabrakło na utrzymanie i czystość, pomnik patriotyczny i zaniedbany teren wokół, remonty ulic Al. Żołnierza i Wieniawskiego z wyciętymi w pień drzewami itp itd. Inwestycje bez pomyślunku budowa ronda Pajora i Centrum Przesiadkowego przez półtorej roku w korkach, a za chwilę znowu zamkną ten sam wiadukt i kolejne półtorej roku w korkach. Rondo McDonald i Pajora miały zwiększyć przepustowość tak twierdził Zając, a jak jest każdy widzi między 15.00 , a 17.00 korki do OSiR i Netto!
nonsens continus (193.200.150...) 30-04-2019 12:24
16.
        A miało być tak wspaniale:)))
bareja (37.8.230...) 30-04-2019 16:02
17.
        Ad 15. Nie zaprzeczaj sam sobie.... narzekasz, że korki.. i że będzie większa SOP... Dzięki temu jest szansa zredukować część aut zalegających na parkingach w centrum całymi dniami. Rondo i Centrum przesiadkowe.. Pokaż mi miasto, które zrobi taką dużą inwestycję w centrum bez korków, zostawię to bez komentarza :) No i może przekonaj siebie i znajomych, żeby stosowali się do jazdy na suwak, to może korek do Netto sięgać nie będzie a odrobina grzeczności może obniży poziom Twojej negatywnej frustracji :) Al. Żołnierza... czasem trzeba coś poświęcić, by było docelowo lepiej... Niestety prawda jest też taka, że co by nie robić, aut coraz więcej i w związku z tym i tak będziemy tkwić w korkach :)
stargard the best :) (83.11.153...) 30-04-2019 16:13
18.
        I tak wiekszość wpisów tu i na fejsie jest przeciwko Strefom Płatnego Parkowania. Robimy referendum i to my zadecydujemy a nie urzednicy.
magnolia (37.8.230...) 30-04-2019 17:06
19.
        Jak wrzyskie place i ulice płatne, to co mi z tego że pojade autobusem taniej o 1 zł, a w tym czasie za samochud na ulicy czy placu zapłace 7złlub 10zł, dobrze ktoś pomyślał to się nazywa takie skubanie wyborców zaradność, lub przedsiębiorczość i kropka
PRAGMATYK (91.226.236...) 30-04-2019 21:14
20.
        Po co te referendum jak wynik juz jest znany, ze bedzie strefa:) Kto liczy głosy:))
bareja (37.8.230...) 03-05-2019 16:30
21.
        co jest z MZK ? że zając planuje dotować z opłat parkingowych .Co tam się dzieje?
dga (83.11.89...) 03-05-2019 19:32
22.
        MZK to "dinozaur" niech podadzą statystycznie kto jeździ,wiadomo musi być taka spółka,ale nie z takim rozmachem prezesi dyrektorzy masę nowych autobusów a w środku kilka osób przecież to widać gołym okiem,gdzie trafia kasa z reklam?Non stop olbrzymie dofinansowania z kasy miejskiej i w tym nagrody pieniężne przecież to chore.To samo mpgk na inwestycję nie ma ,ale na nagrody itp. zawsze jest.Co do SPP dlaczego nikt nie wspomina o autach hybrydowych o stacjach ładujących dla aut elektrycznych?Panie Zając zrobić porządek w Straży Miejskiej a kasy będzie jak lodu na rozbudowę parkingów wczoraj festyn na starówce auta wszędzie na chodnikach,przejazdach,trawnikach szok i gdzie mandaty?
pytam (5.173.202...) 04-05-2019 09:54
23.
        mpgk to poprazka, lepsza robote robi zuk
asia (54.240.197...) 04-05-2019 10:58
24.
        Co do MPGK - to każdy orze jak może. Właśnie wprowadzili opłatę za dojazd i zaplombowanie podlicznika wody w wys. 48,55 + 23% vat - co daje łącznie 59,72 zł.
joTes (83.11.76...) 04-05-2019 16:36
25.
        Już informatory w skrzynkach i karty do głosowania, a liczyć będą zaufani i "większość" poprze SPP jak proponuje / rozkazuje nieomylny!
nie autokracji (37.47.187...) 04-05-2019 17:26
26.
        Jestem absolutnie Za .W końcu będę mogła zaparkować auto pod domem.Z ulicy Mickiewicza dojezdni zrobili sobie miejsce parkingowe i cyk a PKP lub busa. Auto stało od 7 rano do 17 i nie było mowy o rotacji pojazdów. Brawo.
Magda (178.235.146...) 05-05-2019 20:54
27.
        Skąd ta pewność że będziesz mogła zaparkować samochód pod domem. Jeśli ktoś musi to i tak będzie dojeżdżać samochodem. Cały ten pomysł z powiększeniem SPP jest bez sensu bo i tak nic się nie zmieni. Teraz zobaczymy czy prezydent Pan Zając i radni wezmą pod uwagę zdanie mieszkańców Stargardu, bo z tego co widzę to większość jeż przeciwko rewolucjom w SPP.
Bazylia (5.173.172...) 06-05-2019 02:18
28.
        większość będzie za SPP i bardzo dobrze bo już nie ma gdzie auta postawić, podjeżdża taki małolat do szkoły z wioski starym kapciem i stawia go na osiem godzin i blokuje a ja nie mam gdzie zaparkować , ja prowadzę firmę i stać mnie na kupno abonamentu bo i tak wrzucam to w koszty wiec brawo SPP , niech robią byle szybko!
sad (83.11.148...) 06-05-2019 08:21
29.
        Naiwniacy ! Głosy już są policzone tak jak odbyły się konsultacje z mieszkańcami. Poczytajcie jak się zwiększa i drożeje SPP, a które i o ile tanieją bilety. To jest kpina i naigrywanie się z nas, bojsdąc autobusem rodziną zapłacę więcej niż samochodem. Gorzej jak się coś kupi i trzeba brać TAXI. To jest robienie nas na szaro i traktowanie jak idiotów!
wersus (37.47.158...) 06-05-2019 18:58
30.
        sad (83.11.148...) 06-05-2019 08:21 ty zawsze z domu bogaty bohaterze z miasta jeżdżący w wieku 18 lat nowym mercedesem z salonu jak cie stać to kup im wszystkim abonament i wrzuć sobie w koszta i czy takich sadzą czy się rodzicie już z wadą?
beka (5.173.202...) 06-05-2019 21:29
31.
        Płatne parkingi i tańsze autobusy? Świetny pomysł! Ci z samochodami będą mieli pewność, że zaparkują pod upragnionym urzędem czy sklepem. Ci bez samochodów taniej tam dojadą. Mniej będzie smrodu i może prezydent Zając nie zmasakruje jak minister Szyszko kolejnych drzew, by w ich miejscu robić parkingi.
mieszkaniec (37.8.231...) 07-05-2019 13:14
32.
        szkoda że miasto w tym wszystkim wzięło pod uwagę tylko pasażerów ze strefy A a pozostałych strefach B i C bilety komunikacji pozostają bez zmian a i jak zostanie rozszerzona spp to zapłacą jeszcze więcej za parkowanie w spp
jarosław (178.235.146...) 09-05-2019 18:03
33.
        Magda - post.26 pytam: czy ul.Mickiewicza jest własnością jej mieszkańców i czy samochody muszą parkować pod swoimi oknami? Przecież tak jak inni możecie sobie przejść te 200-300 metrów do zaparkowanych troszeczkę dalej samochodów, tak jak odsyłasz zmotoryzowanych na przystanki autobusowe.
SPP (5.172.235...) 14-05-2019 11:37
Dodanie opinii jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
Autor:
Dodanie wiadomości jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
Autor:
   Polecane przez INFO
baner_5_1570135131.jpgbaner_8_1658156824.jpgbaner_9_1570642654.jpgbaner_10_1570145489.jpgbaner_13_1587714979.jpgbaner_16_1570645259.jpgbaner_21_1672648553.jpgbaner_28_1677653215.jpgbaner_30_1680645093.jpgbaner_31_1695228839.pngbaner_32_1708625514.jpgbaner_33_1708625553.jpg
Copyright © Regionalny Informator Internetowy
info..pl M. Cywka
Robotnicza 9b
73-110 Stargard
tel. +48 609 804 424 / 91 578 42 10
e-mail: info.wiadomosci@gmail.com