Rada Miejska podjęła uchwałę budżetową na rok 2011. Dochody miasta ustalono na kwotę 162 374 607 zł. Wydatki zamkną się w 162 579 136 zł.
Na dochody budżetu miasta w roku 2011 w wysokości 162 374 607 zł składają się kwoty:
- 144 033 691 zł z realizacji zadań własnych,
- 17 150 916 zł z realizacji zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami,
- 30 000 zł z realizacji zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami tej administracji ,
- 1 160 000 zł z realizacji zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego,
Kwotę 162 579 136 zł po stronie wydatków stanowią:
- 144 352 220 zł z realizacji zadań własnych,
- 17 150 916 zł z realizacji zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami,
- 30 000 zł z realizacji zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami tej administracji,
- 1 046 000 zł z realizacji zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego.
Deficyt budżetowy wyniesie w tym roku 204 529 zł. Ma być pokryty przychodami pochodzącymi z wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu miasta, wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych.
W budżecie utworzono również rezerwy: ogólną (165 200 zł) i celowe (1 611 800 zł). Rezerwy celowe wykorzystane zostaną na regulację płac w jednostkach organizacyjnych miasta oraz realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego. Przychody mają wynieść 6 177 000 zł, a rozchody osiągną 5 972 471 zł. W bieżącym roku planuje się spłatę rat kredytów bankowych w wysokości 2 762 471 zł oraz wykup papierów wartościowych w wysokości 3 100 000 zł.